Zakres żądania do poprzednich sprzedawców
Jak kształtuje się zakres żądania ostatniego sprzedawcy w stosunku do poprzednich sprzedawców w łańcuchu dostaw? Dowiedz się więcej.

- Rafał Stępniewski
- /
- 2 września 2019
Art. 5761 kodeksu cywilnego
...
§ 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, obejmuje zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta, w szczególności związanych z wymianą lub usunięciem wady rzeczy sprzedanej, jej demontażem, transportem i ponownym zamontowaniem, a ponadto kwotę, o którą została obniżona cena rzeczy, oraz utracone korzyści.
Ostatniemu sprzedawcy przysługuje roszczenie odszkodowawcze obejmujące nie tylko rzeczywiście poniesioną stratę z tytułu dochodzonych od niego roszczeń z tytułu rękojmi — takich, jak konieczność obniżenia ceny, koszty transportu, demontażu i ponownego montażu czy wymiany rzeczy na nową — lecz również utracone w wyniku tych działań korzyści.
Roszczenie to przysługuje mu w stosunku do poprzednich sprzedawców.
Odpowiedzialność poprzedniego sprzedawcy zależy zatem od zaspokojenia przez końcowego sprzedawcę roszczeń klienta.Wszystkie podmioty sprzedające towar, który ostatecznie trafia do konsumenta, zobowiązane są zapewnić zgodność towaru z umową
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.