Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał je z konta.

Wypłaty pieniędzy z bankomatu są elementem naszej codzienności. Awarie tych urządzeń należą do rzadkości, co jednak zrobić, jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał je z konta? Wyjaśniamy.

Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał je z konta.
  • Jakub Stasak
  • /
  • 15 lipca 2024

Dlaczego bankomat nie wypłacił pieniędzy?

Przyczyny, z jakich transakcja w bankomacie nie dochodzi do skutku, związane są zazwyczaj z tzw. czynnikiem ludzkim (uszkodzona karta, przekroczenie dziennego limitu transakcji czy wprowadzenie nieprawidłowych danych).

Niestety, zdarza się również i tak, że powód powyższego stanu rzeczy jest całkowicie niezależny od użytkownika, a jego rachunek został obciążony, choć ostatecznie nie otrzymał on pieniędzy.

Na czym polega płatność PayPal?Na czym polega płatność PayPal?Jakub Stasak

Ma to miejsce m.in., gdy:

• sieć banku jest przeciążona i bankomat nie może nawiązać połączenia,

• wystąpiła mechaniczna usterka urządzenia lub błąd systemu,

• w trakcie realizacji transakcji nastąpiła chwilowa przerwa w dostawie prądu.

Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał je z konta – co zrobić?

Jeśli przebieg danej operacji wzbudził nasze podejrzenia, najlepiej od razu zalogować się do serwisu bankowości internetowej i sprawdzić stan konta.

Zawsze warto wybierać opcję wydruku potwierdzenia transakcji – w razie konieczności złożenia reklamacji będzie ono źródłem wszystkich najważniejszych danych.

Czy podawanie numeru karty i CVV jest bezpieczne?Czy podawanie numeru karty i CVV jest bezpieczne?Jakub Stasak

W przypadku, gdy z jakichkolwiek powodów potwierdzenie nie zostało wydrukowane, należy sfotografować komunikat informujący o tym, że transakcja została zrealizowana oraz zanotować godzinę, datę oraz numer bankomatu, z którego korzystaliśmy.

Bez względu na to, czy wypłacaliśmy pieniądze z urządzenia należącego do naszego, czy obcego banku lub zewnętrznego operatora, następnym krokiem powinno być poinformowanie o zaistniałych okolicznościach banku, który obsługuje nasz rachunek.

Jego pracownicy udzielą nam wszelkich niezbędnych informacji dotyczących reklamacji.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że przebieg analizowanych procedur wygląda podobnie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, co z kolei znacznie ułatwi całe postępowanie, gdy do incydentu dojdzie np. podczas wakacyjnego wyjazdu.

Przebieg procesu reklamacyjnego

Zgodnie z obowiązującymi w naszym kraju przepisami na rozpatrzenie reklamacji bank ma maksymalnie 30 dni (w praktyce większość instytucji przetwarza otrzymane zgłoszenia znacznie szybciej).

Na czym polega usługa chargeback?Na czym polega usługa chargeback?Jakub Stasak

Jeżeli operator bankomatu nie przyznaje się do błędu, poszkodowany konsument może wystąpić na drogę sądową.

Alternatywne rozwiązanie stanowi natomiast skorzystanie ze wsparcia podmiotów takich jak Rzecznik Finansowy czy Bankowy Arbitraż Konsumencki.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2024 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.