Obowiązek nr. 1 - cechy świadczenia

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:
1) głównych cechach świadczenia, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;
...
Na przedsiębiorcy ciąży obowiązek określenia świadczenia poprzez opisanie samego świadczenia oraz podanie jego głównych cech. Cechy świadczenia będą każdorazowo zależne od asortymentu sprzedawcy i rodzaju sprzedawanego przez niego towaru czy usługi. Jeśli sklep przykładowo sprzedaje telewizory, cechami świadczenia będzie podanie klientowi modelu towaru, rozmiaru ekranu, dostępnych funkcji, parametrów technicznych itp.
Podobnie przedsiębiorca musi podać informacje co do sposobu porozumiewania się z konsumentem, gdyby zachodziła taka konieczność — czy będzie to odbywało się w formie telefonicznej, listownej czy przez e-mail.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.