Obowiązek nr. 4 - sposób i termin spełnienia świadczenia, procedury reklamacyjne

Reklamacja kaonsumencka

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta

Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:

... 4) sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;...

 

Celem spełnienia niniejszego obowiązku informacyjnego należy wskazać klientowi czas, w jakim zostanie zrealizowana umowa, sposób i termin spełnienia świadczenia, (czy jednorazowo czy w częściach), sposób dokonania płatności i sposób jak również czas dostawy zamówionego towaru (poprzez wskazanie konkretnej daty, terminu –np. 2 tygodnie- lub zdarzenia do którego ma nastąpić np. do końca miesiąca).

Przedsiębiorca musi też wskazać procedurę rozpatrywania reklamacji, a więc dostarczyć konsumentowi informacje, np. w jaki sposób reklamowany towar może być dostarczony, w jaki sposób klient powinien się w tym celu skontaktować ze sprzedawcą i czy np. może użyć formularza reklamacyjnego.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!