Obowiązek nr. 5 - odpowiedzialność za jakość świadczenia

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:
...5) przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia;...
Ustawa nakłada na przedsiębiorcę obowiązek przekazania konsumentowi wszystkich informacji dotyczących jego odpowiedzialności za wszelkie wady świadczenia czy towaru czy jego niezgodność z umową wynikające z przepisów prawa.
W praktyce oznacza to poinformowanie konsumenta o jego uprawnieniach reklamacyjnych z tytułu rękojmi, ze wskazaniem, iż regulacja tej odpowiedzialności zawarta jest w kodeksie cywilnym.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.