Obowiązek nr. 5 - odpowiedzialność za jakość świadczenia

Regulacje prawne umów

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta

Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:

...5) przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia;...

Ustawa nakłada na przedsiębiorcę obowiązek przekazania konsumentowi wszystkich informacji dotyczących jego odpowiedzialności za wszelkie wady świadczenia czy towaru czy jego niezgodność z umową wynikające z przepisów prawa.

W praktyce oznacza to poinformowanie konsumenta o jego uprawnieniach reklamacyjnych z tytułu rękojmi, ze wskazaniem, iż regulacja tej odpowiedzialności zawarta jest w kodeksie cywilnym.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!