Obowiązek nr. 6 - gwarancja i usługi posprzedażne

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:
...
6) treści usług posprzedażnych i gwarancji;...
W wypadku gdy w ramach zakupu danego towaru, konsumentowi przysługują jeszcze dodatkowe świadczenia, powinien być o ich treści dokładnie poinformowany. Usługi posprzedażne to np. możliwość pobierania aktualizacji zakupionego programu komputerowego, serwisowanie lub konserwacja sprzedanego urządzenia. W takim wypadku powinna być nie tylko wskazana możliwość pobierania takich aktualizacji, ale także podany tryb w jakim to następuje.
Jeśli chodzi o gwarancję, zapis powyższy nakazuje poinformować konsumenta o przysługujących mu uprawnieniach gwarancyjnych w stosunku do gwaranta (niezależnych od uprawnień reklamacyjnych wobec sprzedawcy), a więc na przykład czasie trwania gwarancji, terytorium zasięgu ochrony gwarancyjnej, punktach wykonujących obowiązki gwaranta, możliwości reklamowania towaru u producenta.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.