Sprzedaż na pokazach

Sprzedaż poza siedzibą przedsiębiorstwa jest bardzo popularnym rozwiązaniem. Firmy starają się przekonać jak najwięcej osób do zakupów. Jakie techniki mogą być stosowane podczas prezentacji w restauracji, hotelu lub na wycieczce? Czy można dokonać zwrotu w taki sposób zakupionego produktu?

Sprzedaż na pokazach
  • Małgorzata Łaziuk
  • /
  • 12 stycznia 2024

Na czym polega sprzedaż na pokazach?

To strategia sprzedaży, w której niektórzy przedstawiciele firmy prezentują produkty lub usługi potencjalnym klientom w ramach prywatnych spotkań, prezentacji lub pokazów. Zazwyczaj odbywa się to w domach klientów, miejscach pracy lub na specjalnie zorganizowanych wydarzeniach. Jest znana również jako marketing wielopoziomowy lub sieciowy.

Podstawową ideą sprzedaży na pokazach jest bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, co pozwala na bardziej spersonalizowane podejście do prezentacji produktów. Przedstawiciele firmy prezentują produkty, omawiają korzyści z ich użytkowania i starają się przekonać uczestników do dokonania zakupu.

Czym jest sprzedaż bezpośrednia?Czym jest sprzedaż bezpośrednia?Rafał Stępniewski

Taki model często wykorzystywany jest w branżach, gdzie ważne są relacje międzyludzkie, takich jak branża kosmetyczna, wellness, czy domowe artykuły gospodarstwa domowego. Niezwykle ważnym elementem tej strategii jest budowanie zaufania i interakcji, co może sprzyjać lepszemu zrozumieniu potrzeb klienta i dostosowaniu oferty do jego oczekiwań.

Jakie sztuczki stosują sprzedawcy?

Osoby prowadzące pokazy sięgają po różnorodne techniki w celu przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów i skłonienia ich do zakupu. Jedną z powszechnych strategii jest tworzenie potrzeby poprzez podkreślanie korzyści oferowanych przez produkt i przekonywanie klienta, że jest to niezbędne uzupełnienie ich życia, tak bardzo im potrzebne w danej chwili; będące pomocą na przykład w sprawach zdrowotnych lub w obowiązkach domowych. Wykorzystywanie ograniczonych ofert czasowych to kolejna skuteczna taktyka, która sprawia, że wyczuwalna jest presja czasu, skłaniająca do natychmiastowego podjęcia decyzji zakupowej.

Demonstracje efektów, czyli prezentacje produktów w akcji, są także powszechnie stosowane, aby zwrócić uwagę na praktyczne zastosowanie i skuteczność oferowanych produktów. Przekonanie, że artykuł spełnia oczekiwania, jest bardzo ważne dla skutecznej sprzedaży. Różnego rodzaju promocje, oferty czasowe i próbki lub prezenty otrzymywane gratis stanowią narzędzia mające na celu przyciągnięcie uwagi i zmotywowanie do zakupu. Często zdarza się, że osoby, które pojawiają się na pokazach już za samo przyjście otrzymują upominek.

Mimo zakazu, organizowali z premedytacją pokazy handlowe. Zapłacą milionową karęMimo zakazu, organizowali z premedytacją pokazy handlowe. Zapłacą milionową karę Monika Świetlińska

Psychologia konsumenta odgrywa ważną rolę w tych strategiach. Odpowiednie dobieranie kolorów, muzyki czy zapachów ma na celu wywołanie pozytywnych emocji u klientów, co wpływa na ich postrzeganie produktu jako bardziej atrakcyjnego. Prowadzący prowadzi interakcję z obecnymi, stara się wyjaśnić zasady działania, opowiada o prezentowanym sprzęcie.

Zrozumienie tych technik pozwala klientom podejść do procesu zakupowego z większą świadomością. Podczas wizyt na prezentacjach nie należy zapominać o tym, żeby czytać umowy, trzeba też zastanowić się, czy rzeczywiście sprzęty spełniają one nasze oczekiwania, zanim podejmiemy decyzję o zakupie. Jeśli jest taka możliwość — warto sprawdzić w Internecie (choćby w telefonie komórkowym) ceny takiego samego lub podobnego artykułu. Dobrym pomysłem jest wizyta z bliską osobą, nie samotnie.

Wdrażając takie rozwiązania można uniknąć impulsywnych decyzji pod wpływem chwilowej presji czy atrakcyjnych ofert.

Czy można zwrócić produkt zakupiony w ten sposób?

Zgodnie z polskim prawem konsumenckim, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza stałym miejscem prowadzenia działalności gospodarczej. Zakup na pokazie czy prezentacji można zwrócić w terminie 30 dni od otrzymania towaru, bez podawania przyczyny; gdy produkt został kupiony w trakcie wizyty w domu akwizytora (nieumówionej) lub wycieczki liczba dni to 30.

Warunkiem jest zwrócenie towaru w stanie niezmienionym, nieużywanym, kompletnym, a także w oryginalnym opakowaniu (jeśli było dostarczone).

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2024 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.