Brak potwierdzenia przez konsumenta obowiązku zapłaty

Czym skutkuje brak poinformowania oraz potwierdzenia przez klienta wiedzy o konieczności zapłaty za dane zamówienie?

Praca biurowa przy komputerze

Art 17 ustawy o prawach konsumenta

4. Jeżeli przedsiębiorca nie spełnia wymagań określonych w ust. 2 lub 3, umowa nie zostaje zawarta.

Nieuzyskanie od konsumenta informacji o tym, że wie on, iż złożone przez niego zamówienie łączy się z obowiązkiem zapłaty lub w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie stosuje na swojej stronie internetowej, za pośrednictwem której dochodzi do zawarcia umowy, przycisku ze wskazaną w ust. 3 treścią, powoduje, że umowa wcale nie zostaje zawarta.

Jest to zatem bardzo ważne z punktu widzenia przedsiębiorcy, aby dopełnił wskazanych wyżej obowiązków, ponieważ w przypadku stosowania zautomatyzowanego sposobu zawierania umów (np. zamówienia składane za pośrednictwem strony internetowej), niedopełnienie tych obowiązków może całkowicie zdestabilizować proces prowadzenia sprzedaży, jeśli okaże się, że w świetle prawa zawierane do tej pory umowy były nieważne. Może rodzic to daleko idące konsekwencje.

W sytuacji nie zawarcia umowy, w konsekwencji niespełnienia wymogów opisanych w art. 17 pkt 2 lub pkt 3, niezamówione przez klienta świadczenia następują na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakładają na konsumenta żadnych obowiązków- konsument nie jest zobligowany do zwrotu przedmiotu świadczenia, zapłaty ani innych zobowiązań.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!