Brak potwierdzenia przez konsumenta obowiązku zapłaty
Czym skutkuje brak poinformowania oraz potwierdzenia przez klienta wiedzy o konieczności zapłaty za dane zamówienie?

Art 17 ustawy o prawach konsumenta
4. Jeżeli przedsiębiorca nie spełnia wymagań określonych w ust. 2 lub 3, umowa nie zostaje zawarta.
Nieuzyskanie od konsumenta informacji o tym, że wie on, iż złożone przez niego zamówienie łączy się z obowiązkiem zapłaty lub w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie stosuje na swojej stronie internetowej, za pośrednictwem której dochodzi do zawarcia umowy, przycisku ze wskazaną w ust. 3 treścią, powoduje, że umowa wcale nie zostaje zawarta.
Jest to zatem bardzo ważne z punktu widzenia przedsiębiorcy, aby dopełnił wskazanych wyżej obowiązków, ponieważ w przypadku stosowania zautomatyzowanego sposobu zawierania umów (np. zamówienia składane za pośrednictwem strony internetowej), niedopełnienie tych obowiązków może całkowicie zdestabilizować proces prowadzenia sprzedaży, jeśli okaże się, że w świetle prawa zawierane do tej pory umowy były nieważne. Może rodzic to daleko idące konsekwencje.
W sytuacji nie zawarcia umowy, w konsekwencji niespełnienia wymogów opisanych w art. 17 pkt 2 lub pkt 3, niezamówione przez klienta świadczenia następują na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakładają na konsumenta żadnych obowiązków- konsument nie jest zobligowany do zwrotu przedmiotu świadczenia, zapłaty ani innych zobowiązań.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.