Zawarcie umowy przez telefon

Jeżeli przedsiębiorca chce złożyć klientowi ofertę zawarcia umowy i w tym celu do niego wykorzystuje telefon, musi spełnić dodatkowe obowiązki informacyjne.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Art. 20 ustawy o prawach konsumenta

1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje. (...)

 

Jeżeli przedsiębiorca chce złożyć klientowi ofertę zawarcia umowy i w tym celu do niego dzwoni, musi poinformować klienta o tym, że rozmowa telefoniczna prowadzona jest właśnie z tego powodu, a także przedstawić dane identyfikujące zarówno jego, jak i osobę w imieniu której dzwoni. Przepis ten nie dotyczy zatem sytuacji, gdy to klient komunikuje się z przedsiębiorcą (bo on sam ustala wtedy cel tej rozmowy oraz wie, do kogo dzwoni)

W praktyce polega to na poinformowaniu klienta o tym, że rozmowa ma na celu przedstawienie mu oferty handlowej, przedstawienie się, wraz z informacją o stanowisku, jak też wskazanie danych osoby lub firmy w imieniu której rozmowa jest prowadzona.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!