Ograniczenia dostarczania towarów oraz sposoby płatności

Wskazanie na stronach internetowych ograniczeń w dostarczaniu towarów oraz w sposobach płatności jako obowiązek informacyjny sprzedawcy.

Praca w biurze

Art. 18.

Na stronach internetowych służących do prowadzenia handlu elektronicznego wskazuje się w sposób wyraźny, najpóźniej na początku składania zamówienia, jasne i czytelne informacje o ograniczeniach dotyczących dostarczania oraz akceptowanych sposobach płatności.

 

Jako handel elektroniczny rozumieć należy sprzedawanie i kupowanie dóbr oraz świadczenie usług,w tym treści cyfrowych, w Internecie. W wypadku gdy przedsiębiorca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej, jest zobowiązany w czytelny sposób przedstawić na stronie ograniczenia dotyczące możliwości dostarczania towaru (np. informację o braku dostawy poza granice kraju, brak możliwości dostawy poza wskazanym miastem czy też w określonych dniach tygodnia), jak też poinformować konsumenta o sposobach płatności jakie akceptuje (np. przelew bankowy, płatność elektroniczna). Powyższe informacje mogą być na przykład zaprezentowane w stosownych zakładkach opisujących proces dostawy i proces płatności, umieszczonych w widocznym miejscu na stronie internetowej przedsiębiorcy.

W interesie przedsiębiorcy leży takie skonstruowanie systemu służącego do zmówienia, aby klient nie miał możliwości złożenia zmówienia bez zapoznania się z tymi ograniczeniami.

Ciężar udowodnienia dopełnienia wynikających z powyższego przepisów obowiązków spoczywa na przedsiębiorcy.

Ograniczenia dostarczania towaru mogą mieć charakter terytorialny (np. niedostarczanie poza terytorium danego państwa), czasowy ( np. tylko w godzinach od 8 do 18), podmiotowy ( tylko przez kuriera albo tylko pocztą polską), techniczny (wymagania określona ilość miejsca przy dostarczaniu usług na dany nośnik).

Klient musi dokładnie wiedzieć o tych wszystkich ograniczeniach, aby mógł w pełni korzystać z zamówionej usługi lub towaru i aby w ogóle to zamówienie mogło zostać sfinalizowane.

Jest to kolejny obowiązek informacyjny nałożony na sprzedawcę.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!