Czy można reklamować zepsute mięso?

Mięso to produkt, który szybko ulega zepsuciu, dlatego warto pamiętać o przechowywaniu w odpowiednich warunkach. Co jednak w przypadku, kiedy zakupiony został produkt zepsuty? Czy artykuł mięsny można zwrócić lub zareklamować?

Czy można reklamować zepsute mięso?
  • Małgorzata Łaziuk
  • /
  • 15 lipca 2024

W jaki sposób można reklamować zepsuty produkt spożywczy — mięso?

Jest możliwe — to podstawowe prawo konsumenta, termin na to wynosi trzy dni od momentu zakupu lub otworzenia artykułu. Na początku warto pamiętać, aby zachować dowód zakupu: paragon, rachunek lub fakturę. Mogą być one niezbędne do udowodnienia, że mięso zostało kupione w danym sklepie. Następnie należy skontaktować się ze sprzedawcą — niezwłocznie po zauważeniu wady, Można udać się do sklepu osobiście lub skontaktować się telefonicznie, przygotowując dowód zakupu oraz opis problemu.

Zepsutego mięsa nie należy wyrzucać. Pracownik może poprosić o zwrot produktu, aby ocenić jego stan (przed wizytą należy przechowywać w odpowiednich warunkach — w lodówce, aby nie pogorszył się jeszcze bardziej). Reklamację można zgłosić ustnie. Sprzedawcy należy dokładnie opisać problem, podać datę zakupu, dołączyć kopię dowodu zakupu oraz określić, czy oczekuje się zwrotu pieniędzy, wymiany produktu lub innego zadośćuczynienia.

CZYTAJ TEŻ Idealna lista na zakupy. Jak nie kupić za dużo?

W przypadku poważniejszych problemów związanych z jakością można zgłosić sprawę do lokalnej inspekcji sanitarnej, która może przeprowadzić kontrolę w sklepie i podjąć odpowiednie kroki, aby zapobiec podobnym przypadkom w przyszłości.

Warto zrobić zdjęcia zepsutego mięsa i w wiadomości e-mail wysłać również do producenta (na opakowaniu powinny być dane oraz informacje kontaktowe np. telefon). 

Jeśli sprzedawca odmawia uznania reklamacji, można zwrócić się do organizacji konsumenckich, które oferują pomoc prawną i wsparcie w dochodzeniu swoich praw. Reklamowanie (także mięsa) jest ważnym elementem ochrony praw konsumenta i zapobiegania sprzedaży produktów niskiej jakości.

Czy można zwrócić żywnościowy produkt pełnowartościowy?

Zwrot artykułu spożywczego, takiego jak mięso, jest znacznie bardziej skomplikowany niż zwrot innej pełnowartościowej rzeczy z kategorii non food. W Polsce prawo konsumenckie nie nakłada obowiązku na sprzedawców, aby przyjmowali towary, które nie mają wad. W przypadku żywności  jest to dodatkowo związane z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa żywności i higieny. Jest to ważne, ponieważ ma to na celu ochronę zdrowia konsumentów.

CZYTAJ TEŻ Tak oszukują nas sklepy spożywcze i producenci żywności

Produkty spożywcze, w tym mięso, są wyłączone z możliwości zwrotu, ponieważ po opuszczeniu sklepu nie można zagwarantować, że były przechowywane w odpowiednich warunkach. Warto o tym wiedzieć, przed udaniem się na zakupy!

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2025 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.