Żywność pełna chemii? Sprawdź, jak zareklamować jedzenie bez wychodzenia z domu
Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności

- Rafał Stępniewski
- /
- 18 stycznia 2019
Polska Federacja Producentów Żywności zorganizowała i uruchomiła Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności. Jest to oddolna inicjatywa przedsiębiorców, wspierana i koordynowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To przejaw odpowiedzialności społecznej producentów, którzy chcieliby, aby konsumenci mieli dużo łatwiejszą drogę do rozwiązywania sporów powstających w sytuacji, gdy zakupiony produkt czasami nie spełnia ich oczekiwań i mają co do tego określone uwagi w stosunku do producenta.
Jako Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności chcemy pomagać konsumentom w takich sytuacjach, kiedy nie może dojść do bezpośredniego rozwiązania pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, kiedy nie dochodzi do ugody lub zadośćuczynienia. Wtedy właśnie wkraczamy do akcji i możemy pomóc obu stronom w dojściu do polubownego rozwiązania.
Na co może liczyć konsument? Najważniejsze jest to, że oferujemy dostęp do niezależnych, niepowiązanych z przedsiębiorcami rzetelnych ekspertów, którzy mają rozpatrzyć sprawę i zaproponować rozwiązanie. Co bardzo ważne dla konsumentów: cała procedura jest dla nich absolutnie bezpłatna i — co jeszcze ważniejsze — można uruchomić ją bez wychodzenia z domu, zgłaszając online swoją sprawę. Zostanie ona rozpatrzona, konsument dostanie prostą decyzję na początku — czy spełnia wszystkie wymogi formalne dla takiej właśnie skargi, a potem, również online, będą się toczyły dalsze działania, łącznie z zaproponowaniem rozwiązań.
Każdemu konsumentowi, który będzie miał jakiekolwiek problemy z dojściem do porozumienia przy reklamacji żywności, polecamy wejście na stronę www.cprsz.pl. Tam każdy konsument znajdzie dobrze opisaną, krok po kroku, procedurę: co powinien zrobić, co powinien wypełnić, co powinien wysłać, aby uruchomić polubowne rozwiązanie sprawy. Wszystko będzie działo się online, bez wychodzenia z domu.
>>>CZYTAJ TEŻ: Jak zareklamować żywność bez wychodzenia z domu?
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.