Obowiązki informacyjne dotyczące organizatora aukcji publicznej

Jakie oraz czyje informacje zobowiązany jest podać organizator aukcji? Jakie ma przy tym możliwości?

Aukcja publiczna

Art. 12 ustawy o prawach konsumenta

3. W przypadku aukcji publicznej informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4, mogą być zastąpione informacjami dotyczącymi organizatora aukcji....

Jeśli inny podmiot jest właścicielem towaru, a inny organizuje aukcję, podczas której konsument składa ofertę nabycia produktu, konsument może zostać poinformowany nie o danych właściciela towaru, ale organizatora aukcji.

Chodzi to o  następujące dane organizatora aukcji:

2)   danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;

3)   adres przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą;

4)   adres, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;

Obowiązki informacyjne muszą być spełnione zawsze, tylko że w tym wypadku mogą to być informacje o organizatorze aukcji, a nie o samym sprzedawcy. Czasem organizator aukcji może nie chcieć podawać danych sprzedawcy. Ten przepis mu to umożliwia. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!