Odstąpienie od umowy w zakresie treści cyfrowych
Drugi wyjątek, kiedy konsument nie ponosi kosztów świadczonej mu usługi w sytuacji odstąpienia od umowy w określonych warunkach. Dotyczy on umów o dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.

Art. 36.
Konsument nie ponosi kosztów:
...
2) dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli:
a) konsument nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub
b) konsument nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody, lub
c) przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.
Przepis ten wprowadza wyjątki, na podstawie których konsument nie ponosi kosztów świadczonej mu usługi, w sytuacji odstąpienia od umowy
Drugi wyjątek dotyczy umów o dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
Co istotne, nie chodzi tu o trwały nośnik, ale o materialny nośnik.
Ponadto,muszą zostać spełnione jeden, dwa lub wszystkie dodatkowe warunki tj :
- brak zgody konsumenta na spełnienie świadczenia przez upływem okresu do odstąpienia od umowy,
- niepoinformowanie konsumenta o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielenia takiej zgody, tj konsument wyraził zgodę na spełnienie świadczenia przed terminem odstąpienia od umowy, ale nie został poinformowany o tym, że wiąże się to z utratą prawa do odstąpienia od niej
- przedsiębiorca nie wydal konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy
W takich przypadkach dotyczących umów o dostarczanie treści cyfrowych, konsument nie ponosi wszelkich kosztów związanych ze świadczona usługa.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.