Gwarancja - sprawdzanie zabezpieczeń

Oprócz samej gwarancji, ważne jest, by sprzedawca sprawdził zabezpieczenia gwarancyjne, znajdujące się na towarze.

Konsumenci w sklepie
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 3 września 2019

Art.  577 kodeksu cywilnego

Sprzedawca wydaje kupującemu wraz z rzeczą sprzedaną dokument gwarancyjny oraz sprawdza zgodność znajdujących się na rzeczy oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na rzeczy zabezpieczeń.

 

Udzielenie gwarancji odbywa się przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego. Oświadczenie to występuje w dokumencie gwarancyjnym. Więcej na temat dokumentu gwarancyjnego dowiesz się tutaj.

Przedsiębiorca wydając towar, oprócz dołączenia dokumentu gwarancyjnego, zobowiązany jest sprawdzić istnienie zabezpieczeń gwarancyjnych na towarze (np. plomb).

Jest to bardzo ważna czynność, bo istnienie lub stan zabezpieczeń, o których mowa w dokumencie gwarancyjnym, może istotnie wpływać na możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji.

Ponadto prawidłowy stan zabezpieczeń wskazuje na fakt wydania rzeczy w stanie zgodnym z umową.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!