Uprawnienie przedsiębiorcy - brak zwrotu towaru

Jakie prawa przysługują przedsiębiorcy w przypadku, gdy klient nie zwróci towaru?

Pieniądze w dłoni

Art 32 ustawy o prawach konsumenta

...

3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Możliwe są sytuacje, że klient złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy, jednak nie wyśle niezwłocznie rzeczy z powrotem do przedsiębiorcy.

Wprowadzono zatem zapis, że przedsiębiorca ma prawo wstrzymać się z dokonaniem zwrotu płatności do momentu, gdy towar nie wróci do niego z powrotem lub do momentu dostarczenia mu dowodu nadania towaru od konsumenta.

Prawo takiego wstrzymania się ze zwrotem pieniędzy nie przysługuje, gdy przedsiębiorca sam odbiera towar od konsumenta.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!