Uprawnienie przedsiębiorcy - brak zwrotu towaru
Jakie prawa przysługują przedsiębiorcy w przypadku, gdy klient nie zwróci towaru?

Art 32 ustawy o prawach konsumenta
...
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Możliwe są sytuacje, że klient złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy, jednak nie wyśle niezwłocznie rzeczy z powrotem do przedsiębiorcy.
Wprowadzono zatem zapis, że przedsiębiorca ma prawo wstrzymać się z dokonaniem zwrotu płatności do momentu, gdy towar nie wróci do niego z powrotem lub do momentu dostarczenia mu dowodu nadania towaru od konsumenta.
Prawo takiego wstrzymania się ze zwrotem pieniędzy nie przysługuje, gdy przedsiębiorca sam odbiera towar od konsumenta.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.