Termin na zwrot towaru do dostawcy
W sytuacji odstąpienia od umowy klient powinien odesłać rzecz do sprzedawcy w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, aby ten termin zachować.

Art. 34 ustawy o prawach konsumenta
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
W sytuacji odstąpienia od umowy klient powinien odesłać rzecz w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Powyższy termin 14 dniowy jest zsynchronizowany z terminem, w jakim przedsiębiorca jest zobligowany zwrócić klientowi pobrane od niego płatności.
Przekroczenie tego terminu skutkuje tym, że gdy konsument nie zwraca rzeczy, sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności.
W przypadku zwrotu towaru, konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
Jeśli nie można towaru odesłać pocztą, przedsiębiorca odbiera towary na swój koszt.
Również przekroczenie tego terminu jest możliwe gdy przedsiębiorca zaproponował, że sam rzecz odbierze. Wówczas nie może to rodzic negatywnych skutków dla konsumenta.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.