Kto ponosi koszty odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy

Kto ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy? Czy zawsze odesłanie towaru jest na koszt konsumenta?

Dostawa kurierska

Art 34 Ustawy o prawach konsumenta

2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.

W przypadku odesłania rzeczy lub przekazania jej sobie wskazanej przez przedsiębiorcę, konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Warunkiem pokrycia kosztów odesłanie jest poinformowanie o takim obowiązku konsumenta, w odpowiedniej postaci, najpóźniej w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

Decyzja co od sposobu, w jaki rzecz zostanie odesłana powinna należeć do klienta.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!