Kto ponosi koszty odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy
Kto ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy? Czy zawsze odesłanie towaru jest na koszt konsumenta?

Art 34 Ustawy o prawach konsumenta
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
W przypadku odesłania rzeczy lub przekazania jej sobie wskazanej przez przedsiębiorcę, konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Warunkiem pokrycia kosztów odesłanie jest poinformowanie o takim obowiązku konsumenta, w odpowiedniej postaci, najpóźniej w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
Decyzja co od sposobu, w jaki rzecz zostanie odesłana powinna należeć do klienta.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.