Koszt dostarczenia rzeczy do przedsiębiorcy
Jeśli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostarczenia, oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Art. 33 ustawy o prawach konsumenta
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
W poprzednim stanie prawnym brak było odpowiednich regulacji dotyczących wysokości zwracanych kosztów dostarczenia.
Obecnie, jeśli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, lecz zobowiązany będzie jedynie do zwrotu kosztów podstawowych.
Konsument musi mieć zatem możliwość wyboru sposobu dostarczenia rzeczy. Dodatkowo musi być powiadomiony o kosztach dostarczenia w zależności od sposobu jak również o tym który ze sposobów dostarczenia jest najtańszym ale i zwykłym sposobem.
Nie jest do końca jasne, co będzie w wypadku, gdy konsument dany towar odbierze sam, a więc gdy odbiór ten będzie tak na prawdę bezkosztowy — czy i jakie koszty powinien wtedy zwrócić przedsiębiorca?
Prawdopodobnie kwestia ta zostanie uregulowana przez praktykę.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.