Opłaty za połączenia telefoniczne
W tym miejscu dowiesz się, jak ustawa limituje wysokość ponoszonych przez klientów kosztów połączeń telefonicznych z przedsiębiorcą, wykonywanych w sprawie zawartej umowy sprzedaży.

Art. 11 ustawy o prawach konsumenta
Bez uszczerbku dla prawa dostawcy usług, o którym mowa w art. 2 pkt 27 lit. a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne do pobierania opłat za połączenia telefoniczne, jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument.
Przy pomocy tego zapisu ustawodawca chroni konsumenta przed ponoszeniem dodatkowych wyższych niż zwykłe połączenia telefoniczne kosztów kontaktu telefonicznego z przedsiębiorcą.
Na rynku działają operatorzy telefonii umożliwiający przedsiębiorcy założenie linii telefonicznej o numerze, który będzie umożliwiał czerpanie zysków z faktu wykonywania na ten numer połączeń.
Ustawodawca zakazując by koszty połączenia przekraczały opłaty za zwykłe połączenie telefoniczne, równocześnie daje konsumentowi prawo do domagania się zaspokojenia roszczenia majątkowego wynikającego z zastosowania przez przedsiębiorcę kosztów wyższych.
W praktyce, zapis ma zapobiec możliwości zarabiania przez przedsiębiorcę na fakcie prowadzenia przez konsumenta z przedsiębiorcą rozmów telefonicznych, których celem będzie np. odstąpienie od umowy lub złożenie reklamacji.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.