Reklamacja żywności. Jak sprawdzić świeżość mięsa?

Wydaje Ci się, że kupiłeś nieświeże mięso? Chcesz je oddać w sklepie? Przypominamy kilka zasad, które pozwolą ci zorientować się czy produkt jest świeży. Dowiedz się też jak zareklamować żywność

Reklamacja żywności. Jak sprawdzić świeżość mięsa?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 1 kwietnia 2019

Jeśli podejrzewasz, że produkt spożywczy, który kupiłeś jest nieświeży, masz prawo go zareklamować. Najczęściej wystarczy wrócić z produktem do sklepu i przekonać sprzedawcę, że sprzedał nieświeży produkt. Oczywiście udowodnienie, że akurat w tym konkretnym sklepie kupiłeś nieświeży produkt, może nie być takie proste, ale nie jest to niemożliwe. Dobrze, abyś jako klient wiedział, kiedy mięso jest świeże.

Biedronka rozda 35 tys. bonów. To efekt kary

Kiedy mięso jest świeże

Warto pamiętać, że każdy surowy wyrób, jeśli jest przechowywany w lodówce, musi być świeży tak jak data na opakowaniu. W przypadku towaru na wagę szacuje się, że powinien być świeży przez 7 dni. Gdy zamrozimy świeże mięso, to może wytrzymać nawet 2 miesiące. Jeśli mięso jest ugotowane, to w warunkach chłodniczych może być przechowywane do 2 dni. Wtedy powinno być świeże.

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

To, czy mięso jest świeże można ocenić sprawdzając zapach i kolor. Im bardziej siny tym bliżej do zepsucia. Nieświeże mięso może też być otoczone tłustym i lepkim nalotem.

Reklamacja żywności

Jeżeli mamy do czynienia z żywnością, to jak już zostało powiedziane, można oczywiście ją reklamować. Reklamacja dotyczy tak samo towarów paczkowanych, jak i tych sprzedawanych luzem. Konsument ma na reklamację 3 dni. Kupujący nie może skorzystać z prawa do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, jeśli nie dopełni tego terminu. Trzy dni dotyczy dnia od momentu otwarcia produktu zapakowanego, a także tego sprzedawanego luzem.

Co to jest rękojmia?

Jeśli konsument nie dotrzyma tego terminu, to nie będzie można uznać reklamacji z racji niezgodności z umową.

Niezgodność towaru z umową

Warto pamiętać, że reklamacji żywności dokonuje się tak samo jak innych produktów. To wszystko oznacza, że reklamację można zgłosić nawet wtedy, gdy żywność nie jest zepsuta. Można też zareklamować produkt, jeśli towar nie ma właściwości, o których przekonywał sprzedawca.

Uwaga na podróby spożywcze. Podejrzane produkty na widelcu urzędników

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!