Bal sylwestrowy okazał się klapą? Masz prawo złożyć reklamację. Podpowiadamy jak

W czasach covid-19 i ostatnio wprowadzonych obostrzeń na organizatorach wszelkich imprez, w tym zabaw sylwestrowych spoczywa niemała odpowiedzialność. Wszystko musieli dopiąć na ostatni guzik i to nie tylko w kwestii menu, atrakcji, muzyki, ale również ograniczeń sanitarnych.

Bal sylwestrowy okazał się klapą? Masz prawo złożyć reklamację. Podpowiadamy jak
  • Monika Świetlińska
  • /
  • 3 stycznia 2022

Pamiętaj! Musisz mieć dowód zakupu

Dowód zakupu jest umową, dlatego nie wyrzucaj biletu, a jeśli organizator nie wydał Ci innego dokumentu potwierdzającego zakup usługi, masz prawo o taki poprosić. Najlepiej by było, gdyby na piśmie znalazły się takie dane, jak: liczba ciepłych dań, rodzaj i forma muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku niedotrzymania warunków balu sylwestrowego. 

Niestety, jak pokazuje praktyka, wiele osób często rezygnuje z reklamacji. Głównie ze względu na to, że w umowie nie było wyraźnie zaznaczonych warunków, ale także przez lenistwo czy niechęć do wdawania się w kłótnie z organizatorem.

Na co reklamacja?

A przecież każdy ma prawo do produktu czy usługi wykonywanej zgodnie z umową, za którą zapłacił. Przykładem usługi wykonanej niezgodnie z umową jest np. rodzaj muzyki deklarowanej a rzeczywiście udostępnionej klientom, muzyka z płyt, a nie na żywo, choć była deklarowana, brak atrakcji, które zapewniał organizator przed zabawą, ilość posiłków niezgodna z zapowiadanymi, ich jakość i rodzaj, warunki sanitarne — ich niedotrzymanie.  Ponadto trzeba wiedzieć, że jeśli zabawa wywołała u nas jakąś chorobę, np. zatrucie pokarmowe (niekoniecznie alkoholowe).

Sylwestrowe reklamacje. Do czego ma prawo konsument?Sylwestrowe reklamacje. Do czego ma prawo konsument?Rafał Stępniewski

Jeśli organizator nie wywiązał się z tego, co zapowiadał, powinien obniżyć cenę imprezy za niedopełnienie warunków. Dobrze mieć jednak wszystko spisane w umowie, dowodami mogą być też nagrania czy opinia innych osób bawiących się na tym samym balu.

Pandemia. Czy organizator przestrzegał tych zasad?

  • Zadbał o weryfikację osób zaszczepionych czy poddanych testowi na koronawirusa
  • Limit osób podczas zabawy wynosił 30 procent obłożenia (zaszczepieni nie wliczali się do limitu)
  • Przygotował dozowniki z płynem dezynfekującym
  • Nie używał nadmuchowych suszarek do rąk
  • Pracownicy obsługujący imprezę nosili obowiązkowo maseczki
  • Udostępniali środki do dezynfekcji w ogólnodostępnych miejscach, toaletach, przy wejściu, wyjściu oraz pojemników na zużyte maseczki, jednorazowe rękawiczki i inne odpady
  • Pomieszczenia były wentylowane, sprzątane na bieżąco, a toalety dezynfekowane

nie masz powodów, by mieć wątpliwości, czy dotrzymał warunków umowy.

Jak złożyć reklamację?

Jeśli zależy nam na zwrocie kosztów, reklamację należy dostarczyć jak najszybciej, a organizator  ma 14 dni na odpowiedź.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przypomina, że  do zgłoszenia reklamacji konieczny jest dowód zakupu — może być paragon, potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, czy zeznania osób, które były podczas zakupów. 

Terminy reklamacji — infografikaTerminy reklamacji — infografikaKatarzyna Grum

W reklamacji możesz żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna — zwrotu pieniędzy.

POBIERZ bezpłatne wydanie “RODOmagazyn”. Chroń siebie i najbliższych, bądź na bieżąco z informacjami na temat cyberbezpieczeństwa, RODO i ochrony danych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!