Bal sylwestrowy okazał się klapą? Masz prawo złożyć reklamację. Podpowiadamy jak
W czasach covid-19 i ostatnio wprowadzonych obostrzeń na organizatorach wszelkich imprez, w tym zabaw sylwestrowych spoczywa niemała odpowiedzialność. Wszystko musieli dopiąć na ostatni guzik i to nie tylko w kwestii menu, atrakcji, muzyki, ale również ograniczeń sanitarnych.
- Monika Świetlińska
- /
- 3 stycznia 2022
Pamiętaj! Musisz mieć dowód zakupu
Dowód zakupu jest umową, dlatego nie wyrzucaj biletu, a jeśli organizator nie wydał Ci innego dokumentu potwierdzającego zakup usługi, masz prawo o taki poprosić. Najlepiej by było, gdyby na piśmie znalazły się takie dane, jak: liczba ciepłych dań, rodzaj i forma muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku niedotrzymania warunków balu sylwestrowego.
Niestety, jak pokazuje praktyka, wiele osób często rezygnuje z reklamacji. Głównie ze względu na to, że w umowie nie było wyraźnie zaznaczonych warunków, ale także przez lenistwo czy niechęć do wdawania się w kłótnie z organizatorem.
Na co reklamacja?
A przecież każdy ma prawo do produktu czy usługi wykonywanej zgodnie z umową, za którą zapłacił. Przykładem usługi wykonanej niezgodnie z umową jest np. rodzaj muzyki deklarowanej a rzeczywiście udostępnionej klientom, muzyka z płyt, a nie na żywo, choć była deklarowana, brak atrakcji, które zapewniał organizator przed zabawą, ilość posiłków niezgodna z zapowiadanymi, ich jakość i rodzaj, warunki sanitarne — ich niedotrzymanie. Ponadto trzeba wiedzieć, że jeśli zabawa wywołała u nas jakąś chorobę, np. zatrucie pokarmowe (niekoniecznie alkoholowe).
Sylwestrowe reklamacje. Do czego ma prawo konsument?Rafał Stępniewski
Jeśli organizator nie wywiązał się z tego, co zapowiadał, powinien obniżyć cenę imprezy za niedopełnienie warunków. Dobrze mieć jednak wszystko spisane w umowie, dowodami mogą być też nagrania czy opinia innych osób bawiących się na tym samym balu.
Pandemia. Czy organizator przestrzegał tych zasad?
- Zadbał o weryfikację osób zaszczepionych czy poddanych testowi na koronawirusa
- Limit osób podczas zabawy wynosił 30 procent obłożenia (zaszczepieni nie wliczali się do limitu)
- Przygotował dozowniki z płynem dezynfekującym
- Nie używał nadmuchowych suszarek do rąk
- Pracownicy obsługujący imprezę nosili obowiązkowo maseczki
- Udostępniali środki do dezynfekcji w ogólnodostępnych miejscach, toaletach, przy wejściu, wyjściu oraz pojemników na zużyte maseczki, jednorazowe rękawiczki i inne odpady
- Pomieszczenia były wentylowane, sprzątane na bieżąco, a toalety dezynfekowane
nie masz powodów, by mieć wątpliwości, czy dotrzymał warunków umowy.
Jak złożyć reklamację?
Jeśli zależy nam na zwrocie kosztów, reklamację należy dostarczyć jak najszybciej, a organizator ma 14 dni na odpowiedź.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przypomina, że do zgłoszenia reklamacji konieczny jest dowód zakupu — może być paragon, potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, czy zeznania osób, które były podczas zakupów.
Terminy reklamacji — infografikaKatarzyna Grum
W reklamacji możesz żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna — zwrotu pieniędzy.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.