Digital marketing - trendy na 2023 rok

Początek każdego roku zwykle przynosi ze sobą wiele rozmów o nadchodzących trendach — reguła ta dotyczy właściwie wszystkich branż. Na podobnych zasadach działa marketing internetowy — tym bardziej, że akurat ta dziedzina rozwija się dynamicznie w zasadzie z tygodnia na tydzień. Pojawiają się nowe narzędzia, serwisy zmieniają swoje algorytmy, a i czynnik ludzki narzuca pewne oczekiwania. Czy nadal triumfy będzie święcił content marketing? Jakie wyzwania stawia przed nami social media marketing? Jak przygotować się na nadchodzące miesiące, planując strategię? Podpowiadamy.

Digital marketing - trendy na 2023 rok
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 3 lutego 2023
  1. Ludzka twarz w marketingu internetowym
  2. Influencer marketing is the king
  3. Video marketing na wszystkich kanałach

Oczywiście, powyższe punkty wcale nie wyczerpują technik i wyzwań, przed jakimi staje digital marketing. Tych aspektów jest jednak tak wiele, że nie sposób omówić wszystkie w jednym tekście — osoby zajmujące się marketingiem internetowym wiedzą zresztą doskonale, że muszą trzymać rękę na pulsie.

Ludzka twarz w marketingu internetowym

Już od kilku sezonów mówi się o tym, że — niezależnie, czy obszarem promocji danej firmy są typowe kampanie reklamowe Google Ads czy też wysublimowane formy content marketingu — działania prowadzone w sieci powinny mieć ludzką twarz. To z tego założenia wynikały przecież treści promujące w mediach społecznościowych szefów i pracowników firm lub osoby stojące za sukcesami wielkich marek.

Nie inaczej będzie w nadchodzących miesiącach. Dodatkowo po fali zachwytu botami marketing internetowy powraca do bezpośredniej komunikacji leżącej u podstaw budowania dobrych relacji. Marki zwracają się do potencjalnych klientów, rozwiewają ich wątpliwości i starają się prowadzić dialog jak z przyjacielem. Oczywiście nie każda firma może pozwolić sobie na całkowicie luźny styl przekazu. Mimo to warto szukać sposobów, by nawet tę formalną komunikację przenieść na nieco inną, bardziej bezpośrednią i przyjazną płaszczyznę.

Influencer marketing is the king

W błędzie był ten, kto stał na straży stanowiska, że szczyt popularności influencerów mamy już za sobą. Wszystko wskazuje na to, że internet, a przede wszystkim media społecznościowe, nadal będą bazować na takiej właśnie formie promocji. Trend ten niejako wpisuje się w powyższe rozważania o ludzkich twarzach znanych firm.

Jedyne, co trzeba mieć na uwadze, opierając marketing online na osobie influencera, to staranny dobór takiego człowieka. Sporo w branży zmienia obowiązek oznaczania współprac reklamowych, dzięki któremu odbiorcy uważniej przyglądają się udostępnianym w sieci przekazom.

Video marketing na wszystkich kanałach

Nie bez powodu we wszystkich social mediach pojawiają się filmy... Można zauważyć je na Facebooku i Instagramie — w formie typowego video, relacji na żywo czy rolek, ale także na coraz popularniejszym Tik Toku. Zwłaszcza ta ostatnia platforma zwróciła uwagę marketerów już w ostatnich kilku miesiącach. Okazuje się bowiem, że to sposób dotarcia nie tylko dla dzieci, a w obrębie samego serwisu znaleźć można kilka mocnych twarzy.

Spory atut stanowi już samo połączenie dźwięku i obrazu, które – zwłaszcza w natłoku informacji – pozwala wyróżnić się na tle innych komunikatów i zatrzymać widza na dłużej. Forma video wiele ułatwia. Rozwiązuje problemy tych marek, które chcą przekazać więcej w krótkim czasie lub zbudować bardziej osobisty kontakt. Popularne formaty to prezentacje produktowe, filmy poradnikowe, wywiady z ekspertami, video typu first look. Przekaz jest prosty, czytelny, angażujący – właśnie dlatego warto z niego korzystać.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2024 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.