Digital marketing - trendy na 2023 rok
Początek każdego roku zwykle przynosi ze sobą wiele rozmów o nadchodzących trendach — reguła ta dotyczy właściwie wszystkich branż. Na podobnych zasadach działa marketing internetowy — tym bardziej, że akurat ta dziedzina rozwija się dynamicznie w zasadzie z tygodnia na tydzień. Pojawiają się nowe narzędzia, serwisy zmieniają swoje algorytmy, a i czynnik ludzki narzuca pewne oczekiwania. Czy nadal triumfy będzie święcił content marketing? Jakie wyzwania stawia przed nami social media marketing? Jak przygotować się na nadchodzące miesiące, planując strategię? Podpowiadamy.
- Rafał Stępniewski
- /
- 3 lutego 2023
- Ludzka twarz w marketingu internetowym
- Influencer marketing is the king
- Video marketing na wszystkich kanałach
Oczywiście, powyższe punkty wcale nie wyczerpują technik i wyzwań, przed jakimi staje digital marketing. Tych aspektów jest jednak tak wiele, że nie sposób omówić wszystkie w jednym tekście — osoby zajmujące się marketingiem internetowym wiedzą zresztą doskonale, że muszą trzymać rękę na pulsie.
Ludzka twarz w marketingu internetowym
Już od kilku sezonów mówi się o tym, że — niezależnie, czy obszarem promocji danej firmy są typowe kampanie reklamowe Google Ads czy też wysublimowane formy content marketingu — działania prowadzone w sieci powinny mieć ludzką twarz. To z tego założenia wynikały przecież treści promujące w mediach społecznościowych szefów i pracowników firm lub osoby stojące za sukcesami wielkich marek.
Nie inaczej będzie w nadchodzących miesiącach. Dodatkowo po fali zachwytu botami marketing internetowy powraca do bezpośredniej komunikacji leżącej u podstaw budowania dobrych relacji. Marki zwracają się do potencjalnych klientów, rozwiewają ich wątpliwości i starają się prowadzić dialog jak z przyjacielem. Oczywiście nie każda firma może pozwolić sobie na całkowicie luźny styl przekazu. Mimo to warto szukać sposobów, by nawet tę formalną komunikację przenieść na nieco inną, bardziej bezpośrednią i przyjazną płaszczyznę.
Influencer marketing is the king
W błędzie był ten, kto stał na straży stanowiska, że szczyt popularności influencerów mamy już za sobą. Wszystko wskazuje na to, że internet, a przede wszystkim media społecznościowe, nadal będą bazować na takiej właśnie formie promocji. Trend ten niejako wpisuje się w powyższe rozważania o ludzkich twarzach znanych firm.
Jedyne, co trzeba mieć na uwadze, opierając marketing online na osobie influencera, to staranny dobór takiego człowieka. Sporo w branży zmienia obowiązek oznaczania współprac reklamowych, dzięki któremu odbiorcy uważniej przyglądają się udostępnianym w sieci przekazom.
Video marketing na wszystkich kanałach
Nie bez powodu we wszystkich social mediach pojawiają się filmy... Można zauważyć je na Facebooku i Instagramie — w formie typowego video, relacji na żywo czy rolek, ale także na coraz popularniejszym Tik Toku. Zwłaszcza ta ostatnia platforma zwróciła uwagę marketerów już w ostatnich kilku miesiącach. Okazuje się bowiem, że to sposób dotarcia nie tylko dla dzieci, a w obrębie samego serwisu znaleźć można kilka mocnych twarzy.
Spory atut stanowi już samo połączenie dźwięku i obrazu, które – zwłaszcza w natłoku informacji – pozwala wyróżnić się na tle innych komunikatów i zatrzymać widza na dłużej. Forma video wiele ułatwia. Rozwiązuje problemy tych marek, które chcą przekazać więcej w krótkim czasie lub zbudować bardziej osobisty kontakt. Popularne formaty to prezentacje produktowe, filmy poradnikowe, wywiady z ekspertami, video typu first look. Przekaz jest prosty, czytelny, angażujący – właśnie dlatego warto z niego korzystać.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.