Do sklepu z własnymi opakowaniami
Pojemniki, torebki, siateczki to codzienność każdego konsumenta. Każdy produkt pakowany oddzielnie, mniejsze worki w większe, a na koniec wszystko włożone do foliowej reklamówki. Dla osób chcących żyć ekologicznie to istny horror.

- Michał Górecki
- /
- 5 marca 2019
Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chętniej sięgają po rozwiązania pozytywnie wpływające na stan środowiska. Wprowadzenie w 2018 roku obowiązkowych opłat za foliowe torby zwróciło uwagę na ilość niepotrzebnych opakowań, przynoszonych do domów po każdych zakupach. Konsumenci nauczyli się zabierania do sklepów wielorazowych siatek. A sieci zadbały o dostępność droższych, ale nadających się do wielokrotnego użytku toreb. Z kolei część sklepów wprowadziła papierowe opakowania. Ich stosowanie jest jednak o wiele prostsze, gdy nabywanym towarem są ubrania czy akcesoria domowe. W przypadku produktów spożywczych nie jest to takie łatwe.
Wędliny, mięso czy kapustę kiszoną trudno zabezpieczyć w inny sposób niż przy użyciu folii czy worka, ale już warzywa, kasze, orzechy nadają się idealnie do włożenia w wielorazowe opakowania.
Czytaj też:
Czy sklep internetowy to dobry pomysł na biznes?
Zakupy z własnym opakowaniem
Za granicą przychodzenie na zakupy z własnymi opakowaniami nikogo nie dziwi. W polskich większych miastach, coraz częściej spotyka się konsumentów z samodzielnie uszytymi workami, do których wkładają produkty. Ci, którzy nie mają ochoty lub zdolności plastycznych mogą skorzystać z szerokiej gamy eko worków dostępnych w sklepach.
Właściciele sieci handlowych do tej pory przyglądali się biernie rosnącemu trendowi. Jeśli klient chciał pakować towary w inne niż dostępne w sklepie torebki, musiał liczyć się z tym, że cena worka zostanie doliczona do ceny produktu. Oznaczało to, że konsument płacił i za produkt i za opakowanie.
Gdzie zrobić zakupy z własnym opakowaniem
Carrefour postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Mieszczący się w Bydgoszczy sklep tej sieci jako pierwszy zezwolił klientom na kupowanie produktów i pakowanie ich do własnych opakowań. Konsumenci mogą przychodzić nie tylko z własnymi workami, ale także słoikami i pudełkami. Pracownicy sklepu najpierw ważą towar, a potem przekazują go kupującemu do spakowania wraz z metką. Polska nie jest jedynym krajem, w którym Carrefour podejmuje działania na rzecz ograniczenia zużycia plastikowych opakowań. Podobne inicjatywy od dawna przeprowadzane są we Francji.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.