Getin Bank odda klientom pieniądze. Zobacz, co musisz zrobić

Wprowadzanie zmian w cennikach bez podawania podstawy prawnej, a także nienależyte informowanie klientów o podwyżkach opłat. To podstawowe zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wobec Getin Banku. Teraz bank musi oddać klientom pieniądze.

Getin Bank odda klientom pieniądze. Zobacz, co musisz zrobić
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 3 kwietnia 2019

UOKiK zakwestionował działania banku z lat 2014-2016. To właśnie wtedy, jak wynika z ustaleń urzędu, Getin Bank zmieniał cenniki, ale jednocześnie nie przedstawił podstaw prawnych, które uzasadniały takie podwyżki. Mało tego. Bank wysyłał informacje o zmianach tylko poprzez bankowość elektroniczną, a powinien to uczynić za pomocą „tzw. trwałego nośnika”. W związku z tym bank będzie musiał oddać klientom część opłat, które zostały pobrane.

UOKIK przestrzega przez pseupożyczkami

Jak dostać pieniądze z Getin Bank?

Pod koniec marca 2019 roku bank wysłał do klientów specjalnych komunikat, w którym tłumaczy się, w jaki sposób można sporne pieniądze odzyskać. Podstawą jest podpisanie w placówce aneksu. Podpisanie aneksu pozwoli na właściwe rozliczenie opłat i prowizji, które bank wprowadził do cenników pomiędzy 2014-2016 rokiem. Potem bank sprawdzi, jakie opłaty zostały pobrane od momentu zmian w cenniku do chwili podpisania aneksu.

Kiedy możesz wziąć kredyt bez zgody współmałżonka?

W sytuacji, gdy okaże się, że zostały pobrane zbyt wysokie opłaty w porównaniu do tych, które funkcjonowały zanim cennik został zmieniony, bank odda klientowi różnicę. Jeśli nadpłata nie występuje, to bank również o takim fakcie klienta poinformuje.

Aneks Getin Bank

Jeśli klient nie zdecyduje się podpisać aneksu, nie będzie mógł otrzymać zwrotu nadpłaty. Dlaczego? Bez tego dokumentu bank nie będzie w stanie obliczyć, ile powinien klientowi zwrócić. Aneks można podpisać w dowolnej placówce banku. Klient ma na to dwa miesiące od dnia, gdy otrzymaliśmy wiadomość z banku.

Niedawno podobny wyrok zapadł w stosunku do banku DNB NORD. Materiał znajdziesz tutaj

Dodatkowo bank zwolni klientów z opłat za przelewy dokonywane w placówce na inne konto krajowe. Zwolnienie takie dotyczy tylko tych klientów, którzy otrzymali w latach 2014-2016 informację o podwyższeniu opłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!