Nowe trendy konsumenckie w opinii eksperta z Salonów Agata: odbiór mebli w automatach paczkowych

Wielkogabarytowe meble z odbiorem w automacie paczkowym? To możliwe: w Polsce już działają samoobsługowe lockersy, które umożliwiają odbiór zamówionego online towaru, i to przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zainteresowaliśmy Cię? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak odebrać nowy narożnik lub materac ze skrytki w automacie.

Nowe trendy konsumenckie w opinii eksperta z Salonów Agata: odbiór mebli w automatach paczkowych
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 6 grudnia 2022

Polacy robią zakupy online!

Z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2022” przygotowanego przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska wynika, że 77% internautów kupuje online. Dlaczego? Respondenci wskazywali głównie na całodobową dostępność sklepów internetowych i doceniali brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego. Nie bez znaczenia jest dla nich kwestia ekologii i wpływ formy dostawy towarów na środowisko naturalne. Aż 97% społeczeństwa biorącego udział w ankiecie organizowanej przez Colliers pod koniec 2021 r. przyznało, że do odbioru zamówionych przesyłek wybiera automaty paczkowe: więcej paczek dostarczonych do jednego miejsca to mniejszy ślad węglowy uwalniany do atmosfery.

Polska liderem na rynku automatów paczkowych

Dynamiczny rozwój branży e-commerce miał bezpośredni związek ze światową pandemią, która to z kolei otwarła ścieżkę rozwoju automatom paczkowym – tym bardziej że w lutym br. weszła w życie nowelizacja ustawy o zakazie handlu w niedzielę, która zamknęła sklepom możliwość działania jako placówka pocztowa. Tymczasem jak wiadomo, maszyny wydają paczki niezależnie od dni wolnych, a zatem również w niedziele i dni świąteczne.

Obecnie Polska znajduje się w pierwszej piątce krajów z Unii Europejskiej z największą liczbą punktów odbioru na osobę. Według wspomnianego raportu Colliers działa u nas ok. 20 tys. maszyn wydających paczki, a ten trend stale wzrasta.

A co kupujemy online? Do najczęściej kupowanych kategorii produktów zaliczają się odzież, akcesoria i dodatki (79%) oraz obuwie (66%). Wśród planowanych zakupów internautów wskazano m.in. meble i elementy wystroju wnętrz (33%). O ile jednak małe przedmioty z łatwością mieszczą się do skrytek wszystkich dostępnych na rynku automatów, o tyle trudno wyobrazić sobie umieszczone w nich wielkogabarytowe meble.

Pionierska forma odbioru wielkogabarytowych zakupów

… A jednak znaleziono rozwiązanie na tego typu zakupy. Nowe urządzenia znajdujące się przy wybranych Salonach Agata zdobywają pozytywne opinie – nie bez powodu! Jak to działa?

Kupujący na etapie składania zamówienia w koszyku jako sposób dostawy wybiera Megasktytkę. System informatyczny na podstawie wymiarów towaru sam wykrywa, do której skrytki skierować zamówienie. Dalsze czynności wyglądają podobnie jak znany wszystkim schemat: po umieszczeniu przedmiotu w urządzeniu klient otrzymuje powiadomienie SMS z kodem odbioru. Na odbiór towaru ma 48 godzin, i może to zrobić w dowolnym dniu (również w niedziele i święta), o każdej porze dnia, ponieważ urządzenia działają całodobowo.

Tym, co wyróżnia Megaskrytki od innych tego typu automatów, jest gabaryt urządzeń: największa skrytka pomieści nawet materac czy narożnik. Wielkogabarytowy towar umieszcza się na specjalnym wózku na kółkach, aby ułatwić kupującemu transport mebla do własnego pojazdu. W przypadku innych, nieco mniejszych paczek, kupujący może skorzystać z jednego z kilku wózków czekających na niego pod specjalną wiatą.

W ostatnich latach zainteresowanie obszarem e-commerce stale wzrasta, a klient sam chce dokonywać wyboru, kiedy i jak odebrać zamówione produkty. Naszym zadaniem jest wspierać go w tych wyborach – mówi ekspert z Salonów Agata.

Jak się okazuje, nie ma rzeczy niemożliwych. Od teraz możesz odebrać nowy narożnik nawet w sobotę w godzinach nocnych, aby już w niedzielę gościć bliskich na porannej kawie w świeżo zaaranżowanym salonie. Brzmi zachęcająco, prawda?

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: porady

Czy pracodawca ma prawo do oceny pracownika?
Praca

Czy pracodawca ma prawo do oceny pracownika?

Ocena pracownika jest istotnym elementem systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Pracodawca jest zobowiązany do dokonywania ocen pracowników w różnych sytuacjach — przy rekrutacji, przy przyznawaniu...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!