Opóźniony lot. Czy zawsze reklamacja będzie uwzględniona?

Opóźniony lot. Czy zawsze reklamacja będzie uwzględniona?
  • Natalia Ryńska
  • /
  • 22 lutego 2019

Nikt z nas planując bezpośredni lot, nie przewiduje wielogodzinnego oczekiwania na samolot na lotnisku. Zdajemy sobie sprawę, że takie rzeczy się zdarzają, ale wrodzony optymizm podpowiada, że jak zawsze tym razem trafi na kogoś innego. 

Wszystko, co musisz wiedzieć o reklamacji opóźnionego lotu

Nie zawsze jednak jest tak różowo, jak zakładaliśmy. Zamiast wylotu wielogodzinne oczekiwanie na lotnisku. Nie dość, że nudno to jeszcze z pustym brzuchem i w niewygodnej pozycji.

Co gwarantuje linia lotnicza w razie opóźnienia?

Na szczęście linie lotnicze są zobowiązane przez przepisy do zadbania o pasażerów opóźnionych lotów oraz zapewnienia im rekompensaty finansowej.

Po pierwsze, przewoźnik powinien wyposażyć turystów w: napoje, posiłki lub bony żywieniowe.

Po drugie, na koszt przedsiębiorcy pasażer powinien móc wykonać dwie rozmowy telefoniczne.

Jeżeli opóźnienie jest tak długie, że lot przeniesiono na następny dzień, w gestii linii lotniczych jest zorganizowanie lub opłacenie transportu do miejsca, w którym turyści mają spędzić noc. Koszty noclegu także ponosi przedsiębiorca.

Sprawdź też:

KUPON RABATOWY

Z powyższych udogodnień skorzystać mogą pasażerowie, którzy znaleźli się w następujących sytuacjach:

  • lot obejmujący odległość do 1500 km opóźnia się minimum 2 godziny, 
  • lot o długości 1500 km do 3500 km ma opóźnienie powyżej trzech godziny,
  • lot powyżej 3500 km nie rozpoczął się ze zwłoką większą niż 4 godziny.

Rekompensata finansowa za opóźniony lot

Poza wymienionymi wyżej udogodnieniami, pasażerowie opóźnionych lotów mają prawo do rekompensaty finansowej. By ją uzyskać należy zachować dokumenty związane z lotem i pobytem na lotnisku. Kwota, o którą można się ubiegać jest uzależniona od długości opóźnienia (minimum 3 godziny) i długości lotu:

  • za odcinek do 1500 km jest to 250 euro,
  • od 1500 do 3500 km będzie to kwota 400 euro,
  • powyżej 3500 km nawet 600 euro.

Odszkodowanie pieniężne przysługuje tylko w sytuacjach, gdy opóźnienie powstało z winy przewoźnika. Linie lotnicze nie ponoszą odpowiedzialności za zdarzenia wywołane przez nadzwyczajne okoliczności. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Najnowsze promocje

REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze