Udział w kosztach demontażu wadliwej rzeczy
W tym przepisie uregulowana jest kwestia, kiedy klient będzie partycypował w kosztach wymiany zamontowanej rzeczy, w przypadku, gdy okaże się ona wadliwa.

Art. 5611 kodeksu cywilnego
...§ 3. Jeżeli kupującym jest konsument, może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej, albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
W przypadku gdy kupujący ma status konsumenta, może on jednak z indywidualnych powodów żądać demontażu i ponownego montażu rzeczy, pomimo sytuacji, że koszty tych prac w swej wartości będą wyższe od ceny wymienianej rzeczy. Klient może tego żądać, po warunkiem, że poniesie on sam te koszty, które są powyżej wartości rzeczy. Klient będzie więc partycypował w kosztach wymiany, jeśli będą one wyższe od ceny wymienianej rzeczy.
Klient-konsument może też żądać od sprzedawcy zapłaty takiej części kosztów demontażu i montażu, która będzie równoważna wysokości sprzedanej rzeczy.
Tak może być w sytuacji, gdy klient zdecyduje się np. na jednoczesną przebudowę lub inne czynności (zmiana miejsca montażu). Ostatecznie więc to klient podejmuje decyzję o kwestii tego, czy za demontaż i montaż będzie musiał sam dopłacić, czy też jemu zostanie zwrócona odpowiednia kwota za takie prace, do wysokości wartości rzeczy wymienianej.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.