Przeniesienie numeru do nowego operatora. Od marca to jeszcze łatwiejsze

Przeniesienie numeru do innego operatora nie jest trudne. Ale od marca 2019 roku jest jeszcze łatwiejsze. Dzięki jednemu, dodatkowemu prawu.

Przeniesienie numeru do nowego operatora. Od marca to jeszcze łatwiejsze
  • Michał Górecki
  • /
  • 12 marca 2019
Zastanawiasz się, jak przenieść numer telefonu do innego operatora? Od 1 marca nie musisz już załatwiać takiej sprawy w salonie albo składać pisma. Taką dyspozycję możesz złożyć mailem, bez konieczności wychodzenia z domu. Jak podają urzędnicy Ministerstwa Cyfryzacji — wystarczy, że konsument złoży wniosek do wybranego dostawcy i przekaże mu stosowne pełnomocnictwo. Wtedy nowy operator będzie zobowiązany do rozwiązania umowy z dotychczasową firmą.
 

Przeniesienie numeru bez zgody abonenta

Nowe przepisy nakazują, by o przebiegu procesu konsumenci byli informowani telefonicznie lub SMS-owo. Dzięki temu łatwiej uniknąć przypadku przeniesienia numeru wbrew woli abonenta. Trzeba taką informację przekazać w ciągu 24 godzin od chwili jej otrzymania przez dotychczasowego dostawcę w formie wiadomości SMS albo w przypadku sieci stacjonarnych — połączenia telefonicznego — informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.
 

Kiedy przenieść numer?

Najlepiej zrobić to jak najbliżej końca obecnego zobowiązania. Jeśli źle rozplanujemy przeniesienie umowy, może to spowodować, że dwa abonamenty się na siebie "nałożą" (u starego i nowego operatora) i trzeba będzie zapłacić oba abonamenty.

Dokumenty do przeniesienia dokumentów

Aby przenieść numer trzeba będzie przedstawić odpowiednie dokumenty. W przypadku zmiany operatora osobiście w salonie, należy przedstawić dowód osobisty. Sytuacja komplikuje się w przypadku braku możliwości stawienia się w salonie operatora lub spotkania z kurierem. Jeśli chcemy przenieść numer w inny sposób, wystarczy przekazać wyraźne oświadczenie takiego przeniesienia.

Czytaj też:

Rękojmia w przypadku zakupu psa. Czy można zareklamować chore zwierzę?

Kara za przeniesienie numeru

Przy okazji warto pamiętać, że często niższy abonament w innej sieci może być związany z koniecznością "zerwania" starej umowy. A zdarza się, że konsument jest wprowadzany w błąd i nie jest informowany o tym, z jaką firmą podpisuje nową umowę. 

Każda umowa zawiera klauzulę z kwotą naliczoną za przedwczesne zerwanie umowy na abonament. Najczęściej jest to suma pozostałych opłat abonamentowych. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!