Skutki niepoinformowania o prawie do odstąpienia
Przedsiębiorca nie poinformował o przysługującym prawie do odstąpienia od umowy.

Art. 29 ustawy o prawach konsumenta
1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27.
Przepis ten wydłuża termin na wypadek, gdy przedsiębiorca nie poinformuje konsumenta i prawie odstąpienia od umowy. Poprzednio, przy braku takiej informacji termin ten wydłużał się do 3 miesięcy.
Obecnie, w wypadku niepoinformowania konsumenta o tym, że ma takie prawo, przedsiębiorca nie tylko naraża się na konsekwencje wynikające z niedopełnienia obowiązków informacyjnych, ale równocześnie znacząco wydłuża termin w jakim konsument może od umowy odstąpić.
Termin ten w takim wypadku nie wynosi 14 dni, ale 12 miesięcy.
Ustawodawca podkreśla w ten sposób wagę wypełnienia obowiązku informacyjnego polegającego na poinformowaniu konsumenta o możliwości odstąpienia od umowy w myśl niniejszej ustawy.
Sposób obliczania terminów na odstąpienie przez konsumenta został opisany w uwagach do art. 27.
Dodatkowe konsekwencje
Oprócz wymienionego wyżej wydłużenia na odstąpienie, aż do roku kolejną konsekwencją jest brak odpowiedzialności konsumenta za utratę wartości towaru. W rezultacie skutkiem niedopełnienia obowiazków informacyjnych będzie uprawnienie kosumenta do zwrotu używanego towaru przed upływem 1 roku od daty dostawy, a przedsiębiorca będzie musiał zwrot przyjąć i zwrócić dokonaną przez konsumenta płatność.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.