Wykonywanie usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
Warto wiedzieć, co oznacza "wyraźna zgoda konsumenta" i jakie konsekwencje rodzi jej brak w aspekcie wykonywania usług, albo dostarczenia wody gazu, energii elektrycznej.

Art 15 ustawy o prawach konsumenta
3. Jeżeli na wyraźne żądanie konsumenta wykonywanie usługi albo dostarczanie wody, gazu, energii elektrycznej, gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, przedsiębiorca wymaga od konsumenta złożenia wyraźnego oświadczenia zawierającego takie żądanie na trwałym nośniku.
Jeśli świadczenie usługi ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, co będzie się wiązać z tym, że część usługi może zostać przez przedsiębiorcę wykonana i nawet przy odstąpieniu konsument będzie obciążony kosztami wykonanej do tej pory częściowej usługi, przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie zawierające żądanie rozpoczęcia świadczenia usługi właśnie w takim terminie.
Istotne jest, aby takie rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpiło za wyraźną zgodą konsumenta tj. by on sam wybrał termin rozpoczęcia świadczenia takiej usługi będąc w pełni świadomym wynikających stąd konsekwencji.
Jak prawidłowo poinformować konsumenta?
Konsument złożyć ma oświadczenie na trwałym nośniku. W praktyce oznacza to wysłanie wiadomości e-mail do przedsiębiorcy, w której wyrazi zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi.
Nie poinformowanie konsumenta i brak uzyskanej zgody niesie za sobą kosztowne konsekwencje dla przedsiębiorcy.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.