Zaprezentowano wizualizacje ostatnich stacji II linii warszawskiego metra. Czy będą wygodne przesiadki?

Poznaliśmy wizualizacje trzech nowych stacji II linii metra. Co z węzłami przesiadkowymi? Kiedy cała druga linia metra zostanie zakończona?  

Zaprezentowano wizualizacje ostatnich stacji II linii warszawskiego metra. Czy będą wygodne przesi
  • Jan Wróblewski
  • /
  • 7 stycznia 2021

II linia metra, kiedy oddanie?

Miasto zaprezentowało pierwsze wizualizacji stacji pasażerskich i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. Oprócz tego poznaliśmy też wizualizacje stacji Lazurowa. Co ważne, Istnieją dwa warianty tej stacji – z węzłem przesiadkowym i bez. Oprócz tego w ramach budowy zaplanowano też dwa węzły przesiadkowe z parkingami typu Park&Ride. Nie wiadomo, jednak kiedy dokładnie powstaną, ponieważ w budżecie miasta brakuje pieniędzy na ten cel.

II linia metra przystanki

Warto przypomnieć, że w planach są dwa węzły przesiadkowe, które mają się znajdować przy stacjach Lazurowa i Karolin. Sam projekt zakłada, że przy każdej z nich mają zostać wybudowane wielopoziomowe parkingi typu “Park&Ride”, które pomieszczą odpowiednio 1840 i 1530 samochodów.

Docelowo pasażerowie wysiadający przy stacji Lazurowa będą mogli przesiąść się do autobusów i tramwajów, które będą zatrzymywać się na znajdujących się w bliskim sąsiedztwie stacji, pętlach. Natomiast przy stacji końcowej Karolin ma powstać dworzec przesiadkowy, na którym będą się zatrzymywać zarówno autobusy dalekobieżne, jak i podmiejskie i miejskie. Co więcej, między węzłami znajdzie się stacja Chrzanów, która będzie posiadać wyjścia na skrzyżowanie ul. Szeligowskiej z Rayskiego. Natomiast jeśli chodzi o stację techniczno — postojową Karolin, na którą będą zjeżdżały pociągi obsługujące II linię metra, to powstanie ona w sąsiedztwie Instytutu Energetyki (za ulicą Połczyńską). Pod budowę stacji przewidziano teren o powierzchni 26 hektarów. 

II linia metra w Warszawie terminy

KUPON RABATOWY

Cały nowy odcinek metra wraz z czterema stacjami (w tym stacją techniczną) to w sumie ponad 4 kilometry podziemnych tuneli. Wartość całego projektu wynosi ponad 1,6 miliarda złotych. Jak na razie nie wiadomo jednak kiedy pasażerowie doczekają się dwóch zapowiadanych węzłów przesiadkowych. Zgodnie z założeniami cała II linia metra ma być gotowa w 2023 roku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Najnowsze promocje

REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!