Bez maseczki – odmowa obsługi w sklepie
Osoby nieprzestrzegające obowiązku zakrywania ust i nosa mogą nie być obsłużone w sklepie – zdecydował sejm. Prawo odmowy obsługi przez sprzedawcę i odmowę sprzedaży znalazło się w jednej z ustaw covidowych przyjętych przez posłów w trakcie czwartkowego głosowania.

- Martyna Kowalska
- /
- 23 października 2020
Czy brak maseczki może wiązać się z odmową sprzedaży?
Do tej pory mimo obowiązku zakrywania ust i nosa sprzedawca w sklepie nie miał szerokiego pola działania. Zgodnie z wykładnią obowiązującego prawa musiał obsłużyć klienta. Teraz w obawie o swoje zdrowie, ekspedientka może odmówić sprzedaży, a osoba nieprzestrzegająca tego obowiązku będzie musiała opuścić sklep – zdecydowali posłowie. Teraz ustawa musi zostać zatwierdzona przez senat i trafić na biurko prezydenta. Zgodnie z zapowiedziami ma stać się to w najkrótszym możliwym terminie.
Prawo o zasłanianiu nosa i ust
Wbrew obiegowej opinii do prawidłowego zasłonięcia ust i nosa nie służy jedynie maseczka lub przyłbica. Zgodnie z wykładnią przepisów może to być również szal, tzw. komin bądź inny element odzieży.
Zaostrzenie przepisów ma związek z nagłym, jesiennym wzrostem zachorowań w Polsce. W ostatnich dniach, dobowe przyrosty liczby zakażonych przekraczają poziom 10 tys. zachorowań, co stawia nasz kraj pod tym względem w europejskiej a nawet światowej czołówce.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.