Bez maseczki – odmowa obsługi w sklepie

Osoby nieprzestrzegające obowiązku zakrywania ust i nosa mogą nie być obsłużone w sklepie – zdecydował sejm. Prawo odmowy obsługi przez sprzedawcę i odmowę sprzedaży znalazło się w jednej z ustaw covidowych przyjętych przez posłów w trakcie czwartkowego głosowania.

Bez maseczki – odmowa obsługi w sklepie
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 23 października 2020

Czy brak maseczki może wiązać się z odmową sprzedaży?

Do tej pory mimo obowiązku zakrywania ust i nosa sprzedawca w sklepie nie miał szerokiego pola działania. Zgodnie z wykładnią obowiązującego prawa musiał obsłużyć klienta. Teraz w obawie o swoje zdrowie, ekspedientka może odmówić sprzedaży, a osoba nieprzestrzegająca tego obowiązku będzie musiała opuścić sklep – zdecydowali posłowie. Teraz ustawa musi zostać zatwierdzona przez senat i trafić na biurko prezydenta. Zgodnie z zapowiedziami ma stać się to w najkrótszym możliwym terminie.

Prawo o zasłanianiu nosa i ust

Wbrew obiegowej opinii do prawidłowego zasłonięcia ust i nosa nie służy jedynie maseczka lub przyłbica. Zgodnie z wykładnią przepisów może to być również szal, tzw. komin bądź inny element odzieży.

Zaostrzenie przepisów ma związek z nagłym, jesiennym wzrostem zachorowań w Polsce. W ostatnich dniach, dobowe przyrosty liczby zakażonych przekraczają poziom 10 tys. zachorowań, co stawia nasz kraj pod tym względem w europejskiej a nawet światowej czołówce. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: firma

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!