Czy zakład pracy dostaje pieniądze za szczepienie pracowników?
To pytanie, które zadał jeden z naszych Czytelników. Zapytaliśmy więc u źródła. Najpierw w NFZ, później w Centrum Informacyjnym Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Oto, czego się dowiedzieliśmy.
- Monika Świetlińska
- /
- 5 lipca 2021
Od momentu wprowadzenia programu szczepień w zakładach pracy zgłosiło się 785 pracodawców. - To 900 tys. zgłoszonych pracowników i osób z ich rodzin, którzy są chętni przyjąć szczepienie przeciw COVID-19 — przekazało nam Centrum Informacyjne Rządu.
Zainteresowanie było na tyle duże, że uruchomiony został też program dedykowany dla mniejszych firm — bez względu na rozmiar przedsiębiorstwa.
UKE: część krótkofalówek na rynku nie spełnia wymagańMikołaj Frączak
- Od połowy czerwca nie ma już ograniczeń przy zgłoszeniach dla firm. Jest to bardzo elastyczny system. Pracodawca może zapisać dowolną liczbę pracowników lub ich członków rodzin. Zakłady pracy mogą zgłaszać się w trzech prostych krokach — wypełniając formularz na gov.pl/szczepimysie, wybierając punkt szczepień, który zrealizuje szczepienie, a następnie zgłosić miejsce, w którym będą wykonywane szczepienia — przekazali nam rzecznicy gabinetu Michała Dworczyka.
I odpowiedź na pytanie Czytelnika: czy zakład pracy dostaje pieniądze za szczepienie pracowników?
- Pracodawca nie otrzymuje dodatkowych środków finansowych z tego tytułu — zapewniło Centrum Informacyjne Rządu.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.