e-Korespondencja przekroczyła 1,4 mln użytkowników
Ministerstwo Finansów ogłosiło, że liczba osób korzystających z e-Korespondencji przekroczyła 1,4 miliona. A to znaczący wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, kiedy to liczba użytkowników wynosiła niecałe 230 tysięcy. E-Korespondencja, dostępna poprzez e-Urząd Skarbowy, umożliwia wysyłanie i odbieranie dokumentów elektronicznie, w tym zaświadczeń i innych ważnych pism.
- Monika Świetlińska
- /
- 4 stycznia 2024
Oszczędność czasu i wygoda
W połowie grudnia 2023 r., liczba osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie dokumentów z urzędu skarbowego w formie e-Korespondencji przekroczyła 1,4 mln. Dla porównania rok temu było to niecałe 230 tys. osób.
Czy profil zaufany rzeczywiście ułatwia załatwianie spraw urzędowych online? Damian Jemioło
- Rosnąca popularność tej usługi e-Urzędu Skarbowego to dowód, że administracja skarbowa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Korespondencja elektroniczna to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale również wygoda. Coraz więcej spraw załatwiamy dziś bez wychodzenia z domu. Dotyczy to również wymiany korespondencji z urzędem skarbowym — powiedziała Sylwia Zdebiak, dyrektor Departamentu Relacji z Klientami Ministerstwa Finansów.
Jak z dostępnością dla organizacji?
E-Korespondencja jest dostępna nie tylko dla osób prywatnych, ale również dla jednostek organizacyjnych różnych form prawnych.
Z e-Korespondencji mogą również skorzystać:
- spółki kapitałowe lub osobowe,
- stowarzyszenia,
- fundacje,
- spółdzielnie,
- grupy kapitałowe.
W tym celu należy założyć Konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.
Ekologia i nowoczesność
Zmniejszenie ilości korespondencji w formie papierowej przyczynia się do oszczędności papieru i dbałości o środowisko. E-Korespondencja jest traktowana na równi z tradycyjną pocztą, pełniąc funkcję elektronicznego odpowiednika listu poleconego.
Ponadto cała korespondencja z urzędu skarbowego będzie znajdować się w jednym miejscu. W e-Urzędzie Skarbowym nie ma ograniczeń ilościowych w przechowywaniu otrzymanej i wysyłanej korespondencji.
Nowelizacja rozporządzenia o pomocy publicznej dla nowych inwestycjiKatarzyna Leszczak
- To daje pewność, że różne ważne pisma nam nie zaginą. Zawsze będą łatwo i szybko dostępne w wersji elektronicznej. Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do gromadzenia papierowych wersji dokumentów, oczywiście można je wydrukować i gromadzić w segregatorach. Zachęcamy jednak do dbałości o środowisko i unikania drukowania, jeśli nie jest to konieczne — zaznaczyła Sylwia Zdebiak.
Procedura zgody na e-Korespondencję
Aby wysyłać i odbierać pisma i dokumenty elektronicznie, należy wyrazić zgodę na e-Korespondencję. Wystarczy zalogować się do serwisu e-Urząd Skarbowy, przejść do zakładki „Ustawienia”, wybrać opcję „Zgody i powiadomienia”, a następnie zaznaczyć pole wyboru i zaakceptować zgodę na e-Korespondencję.
- Bardzo ważne jest, żeby zaznaczyć też zgodę na otrzymywanie smsem i e-mailem powiadomień o otrzymaniu dokumentu. Dzięki temu nie będziemy musieli sprawdzać naszego konta w e-US w oczekiwaniu na korespondencję. Jeśli zostanie ona wysłana dostaniemy o tym natychmiast informację – podkreśliła Sylwia Zdebiak.
To ważne, bo e-Korespondencja w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) spełnia tę samą funkcję co poczta tradycyjna. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli na konto w e-Urzędzie Skarbowym trafi korespondencja to — podobnie jak w przypadku listu papierowego — zostanie ona uznana za doręczoną po upływie 14 dni.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.