Firmowa strona internetowa – akcelerator sukcesu w biznesie? 5 największych zalet stron www

Współczesny świat podlega nieustannej digitalizacji, a to powoduje, że coraz więcej osób korzysta na co dzień z zasobów Internetu. Z sieci korzysta się już nie tylko w celach informacyjnych, ale też rozrywkowych czy zakupowych. W związku z tym, warto zastanowić się, czy firmowa strona internetowa to dobry kierunek rozwoju dla Twojego biznesu. Poniższy artykuł porusza nie tylko największe zalety takiego rozwiązanie, ale również przestawia sposób na łatwą i szybką budowę strony www.

Firmowa strona internetowa – akcelerator sukcesu w biznesie? 5 największych zalet stron www
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 9 maja 2022

Czy w 2022 roku firmowa strona internetowa jest konieczna?

Istnieje krótka i precyzyjna odpowiedź na pytanie sformułowane w nagłówku, a brzmi ona: tak. Nawet nieskomplikowana firmowa strona internetowa potrafi zdziałać więcej, niż gdy Twój biznes jej nie posiada. Dlatego już teraz stwórz swoją stronę internetową z Zyro, czyli intuicyjnym kreatorem stron www, który nie wymaga wiedzy i doświadczenia z zakresu programowania.

Być może odczuwasz opór związany z tworzeniem swojej strony, ponieważ uważasz takie działanie za zbyt trudne, kosztowne, czasochłonne, a nawet powszechne. Prawda jest taka, że żadna z tych obaw nie ma podstaw w 2022 roku. O ile jeszcze do niedawna budowa strony mogła wiązać się z wieloma problemami, tak dziś każdy może zbudować ją samodzielnie. Korzystając z nowoczesnego kreatora stron www, potrzebujesz tylko trochę wolnego czasu i dobrej woli, a wszystkie techniczne trudności rozwiąże za Ciebie sztuczna inteligencja.

Niezależnie od prowadzonego biznesu, Twoja firmowa strona internetowa powinna powstać jak najprędzej. Należy podkreślić, że jest to nieodłączny element promowania swojej marki, ale również najlepsza możliwa wizytówka w sieci. Wraz z rosnącym zainteresowaniem zakupami produktów i usług przez Internet, coraz więcej klientów szuka firm przez ich własne strony internetowe.

Jeśli Twoja firma nie posiada jeszcze swojej strony, pora to zmienić.

Jakie zalety ma firmowa strona internetowa?

Wraz z rozwojem zakupów internetowych, ale też popularyzacją szukania firm online, znaczenie stron www znacznie wzrosło. Wodą na młyn okazała się również pandemia COVID-19, która zmieniła globalne spojrzenie na to, w jaki sposób kupujemy produkty czy usługi. Znacznie częściej robimy to przez Internet, zaś przed zakupami stacjonarnymi opinie i ceny także sprawdzamy online.

Wystarczy, że Twoja firmowa strona internetowa będzie wysokiej klasy wizytówką w sieci. Po pewnym czasie przekonasz się, jaki pozytywny wpływ może ona mieć na rozwój biznesu. Zalety takiego rozwiązania są liczne, więc czas przyjrzeć się najważniejszym z nich.

Zwiększona wiarygodność marki

Prawdopodobnie istnieją inne firmy oferujące podobne produkty lub usługi, co Twój biznes. Konkurencyjność napędza rynek, lecz jak można dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Jednym ze sposobów na wyróżnienie się jest posiadanie dobrze zaprojektowanej witryny internetowej, która wyraźnie dostarcza klientom wszelkie potrzebne informacje.

Firmowa strona internetowa zapewnia nie tylko większą wiarygodność, ale także wzmacnia pozycję marki na rynku. Ponadto powinieneś mieć świadomość, że 81% osób sprawdza informacje w sieci przed zakupem produktu lub usługi. Jeśli chcesz zdobyć potencjalnego klienta, musisz pokazać swój biznes z jak najlepszej strony.

Warto też dodać, że dzisiejszy konsument jest dość sceptyczny. Blisko ¾ klientów nie ufa już biznesom, które nie zaznaczają swojej aktywności w sieci przy pomocy strony www. Witryna potrafi otworzyć drzwi do zupełnie nowych kontrahentów, a przez to również większych zysków.

Oszczędność czasu i lepsza obsługa klienta

Firmowa strona internetowa powinna służyć w roli naturalnego „przedłużenia” Twojego biznesu. Dotyczy to zarówno prowadzenia działalności stacjonarnej, jak również online. W przeciwieństwie do lokali naziemnych strona www jest aktywna całodobowo w trybie 24/7. Dzięki temu możesz oszczędzić sporo czasu na kontaktach z klientami, którzy wszelkie kluczowe informacje odnajdą na Twojej stronie. W ten sposób każdy może samodzielnie znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, co przekłada się na skuteczniejszy przepływ informacji. Ma to istotne znaczenie głównie dla tych konsumentów, jacy lubią szybko i bezproblemowo sfinalizować transakcję.

Własna witryna firmowa powinna informować klientów o Twojej marce, cenach, dostępności produktów czy usług. Zarządzanie działalnością w takim przypadku staje się o wiele wygodniejsze i bardziej intuicyjne. Efektem jest oszczędność czasu, którego nie trzeba spędzać na bezpośrednim kontakcie z klientami.

Budowanie wizerunku marki

Branding, czyli budowanie wizerunku marki, to niezwykle istotny kierunek w rozwoju własnego biznesu. Firmowa strona internetowa może znacznie wpływać na ulepszenie tego, jak konsumenci postrzegają Twoją firmę. Chodzi o to, żeby pokazać swoją markę z możliwie jak najlepszej strony, co przekłada się na lepszą widoczność w sieci.

Marka to nie tylko logo Twojej firmy, a do tego produkty czy usługi, jakie proponujesz. W brandingu warto skupić się na wyraźnym pokazaniu wartości, jakie napędzają Twój biznes. Gdy posiadasz swoją firmową witrynę www, możesz zadbać o wizerunek i lepsze pozycjonowanie własnych treści.

Dzięki stronie, możesz także zmniejszyć wpływ negatywnych opinii klientów. Nawet najlepsze firmy nie są w stanie uniknąć niezadowolenia części rynku. Poprzez podkreślanie swoich mocnych stron oraz pokazanie pozytywnych opinii na stronie, jesteś w stanie przekonać niedowiarków do swoich usług i produktów.

Promocja aktualności i nowości

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku – firmowa strona internetowa jest zawsze widoczna w sieci. Jest to jej ogromna zaleta, ponieważ w ten sposób łatwiej można dzielić się z klientami wszelkimi zmianami w firmie. Chcesz wypromować nowy produkt lub usługę? Dzięki stronie zrobisz to szybciej, a w rezultacie dotrzesz do szerszego audytorium.

Strony www ułatwiają komunikację z rynkiem, co sprawia, że klienci chętniej wchodzą w interakcje z firmami. Choć dziś część tej działalności przejęły media społecznościowe, witryna internetowa nadal budzi większe zaufanie klientów niż social media. Dlatego też warto wykorzystać ją do skuteczniejszej promocji aktualności i nowości w firmie.

Lepsza widoczność = więcej klientów

Firmowa strona internetowa może być wykorzystywana do różnych metod marketingowych, aby pomóc Twojej firmie w rozwoju. Działania w sieci mają znacznie szerszy zasięg niż jakikolwiek inny rodzaj reklamy. Jeżeli dana strona www koncentruje się na pozycjonowaniu i optymalizacji pod kątem SEO, wówczas klientom łatwiej odnaleźć ją w wyszukiwarkach.

Bardzo ważną zaletą Internetu jest fakt, iż w sieci nie liczy się wielkość Twojej firmy. Zamiast tego, warto postawić na jakość prezentacji swojej marki. Małe przedsiębiorstwa mogą skutecznie konkurować z wielkimi korporacjami, jeśli zdecydują się na trafne budowanie wizerunku marki. Pozycjonowanie strony i jej lepsza widoczność sprawiają, że więcej klientów wybiera właśnie takie biznesy.

Firmowa strona internetowa – jak zacząć?

Skoro już wiesz, dlaczego Twoja firmowa strona internetowa może być akceleratorem sukcesu w biznesie, pora na kilka wskazówek dla początkujących. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę przed budową własnej witryny www:

  1. Wymyśl nazwę domeny, która będzie korespondować z nazwą firmy. Jeżeli taki adres strony jest już zajęty, spróbuj poszukać haseł dla opisania swojej działalności. Nazwa domeny powinna być łatwa do zapamiętania przez potencjalnych klientów.
  2. Wybierz usługi hostingowe. Potrzebujesz miejsca, gdzie „zaparkujesz” swoją stronę, czyli przestrzeni serwerowej, na której działać będzie witryna.
  3. Zbuduj stronę www z kreatorem. Nie musisz być ekspertem w dziedzinie informatyki, jeśli planujesz stworzyć stronę dla swojej firmy.
  4. Przykładowo, kreator Zyro pozwoli Ci skorzystać z gotowych rozwiązań oraz narzędzi AI, żeby dostosować kluczowe elementy strony.
  5. Zapełnij stronę treścią. Dobrze jest, jeśli odpowiednio zaplanujesz teksty i grafiki pod kątem czytelności i optymalizacji witryny

Narzędzia SEO sprawią, że Twoja strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych, co skłoni większą liczbę gości do odwiedzin. Wszystkie powyższe wskazówki możesz wykorzystać podczas pracy z kreatorem Zyro. Platforma ta pozwoli Ci sprawdzić dostępność domen, a także zarezerwować hosting www. Przekonaj się, jak łatwo i szybko zbudujesz własną stronę firmową!

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!