Google ogłasza partnerstwo z Ford Motor Company

Znane na całym świecie koncerny Ford i Google ogłosiły partnerstwo mające na celu nie tylko przyspieszenie procesu transformacji Forda, ale również innowacji w dziedzinie “connected vehicles". Co to oznacza dla przemysłu motoryzacyjnego?

Google ogłasza partnerstwo z Ford Motor Company
  • Jan Wróblewski
  • /
  • 3 lutego 2021

Kiedy poinformowano o nawiązaniu współpracy?

O nawiązaniu współpracy przez obie firmy poinformowano podczas odbywającego się online wydarzenia dla mediów, które poprowadzili Thomas Kurian, czyli CEO Google Cloud oraz David McClelland pełniący funkcję Ford Vice President, Strategy and Partnerships. Okres współpracy ma wynieść 6 lat i rozpocznie się  w 2023 roku. 

Warto wiedzieć, że Ford nie bez przyczyny wybrał właśnie Google Cloud jako swojego preferowanego dostawcę usług chmurowych. Decyzję uzasadnia fakt, iż Google ma status technologicznego lidera w obszarze chmury, AI i ML. Z zapowiedzi koncernu wynika, że samochody będą wyposażone w Androida i Asystenta Google, który odpowie na pytania kierowcy. Do celu doprowadzą nas natomiast Mapy Google. 

Na czym ma polegać współpraca?

Współpraca firm ma się skupić nie tylko na rozwijaniu inteligentnych pojazdów, ale też na usprawnianiu codziennych czynności wykonywanych w aucie. Segment, o którym mowa, przez firmy określany jest jako “connected vehicles”, czyli “podłączone do sieci samochody”. Pojazdy mają stanowić efekt prac wspólnego zespołu Forda i Google. Ford wybrał Google Cloud jako swojego głównego dostawcę usług chmurowych, tak aby móc wykorzystać doświadczenie firmy zarówno w kwestii danych, jak i sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Warto zaznaczyć, że dla Google jest to pierwsze takie “współdziałanie”.

Jak duża będzie ingerencja Google?

Na poziomie użytkownika będzie to działający Google Assistant i Google Maps, natomiast na głębszym poziomie Google ma zbierać również dane diagnostyczne, które w przyszłości mogą zostać wykorzystane do sprzedaży aut. W rezultacie klienci będą mogli (w czasie rzeczywistym), otrzymywać przypomnienia o koniecznym przeglądzie czy możliwości wymiany samochodu na nowszy. Obie firmy zapewniają, że zebranymi danymi nie zamierzają dzielić się z innymi firmami. Co więcej, Google ma nie wykorzystywać zebranych danych na własny użytek.

W miarę jak Ford kontynuuje najbardziej znaczącą transformację w swojej historii dzięki elektryfikacji, łączności i pojazdom autonomicznym, Google i Ford łączą siły, tworząc innowacyjną potęgę, która jest w stanie dostarczyć najlepsze doświadczenie naszym klientom i jednocześnie zmodernizować działalność firmy – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny koncernu Ford.

Jakie systemy Google’a znajdą się w Fordzie?

Podczas wydarzenia zaprezentowano przykłady zastosowania systemów Google’a w samochodach Forda. Dzięki nim kierowca może pozostawać skupionym na drodze, a Asystent Google przeczyta dla niego wiadomości lub poinstruowany głosowo wyszuka najbliższą czynną stację benzynową. Dzięki Google Play kierowcy będą mieli stały dostęp do ulubionych aplikacji (odtwarzania muzyki, podcastów). Google zapewnia, że aplikacje będą nie tylko zoptymalizowane, ale również zintegrowane pod kątem korzystania z nich właśnie w samochodzie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!