Influencerzy zapłacą wielkie kary! Za co?
W obecnych czasach marzeniem wielu osób, szczególnie dzieci i nastolatków jest praca jako twórca internetowy. Do zawodu influencera z pewnością przyciąga możliwość dużych zarobków oraz prowadzenia współprac barterowych, otrzymywania prezentów, czy produktów do przetestowania.
- Małgorzata Łaziuk
- /
- 14 lutego 2023
Ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta podał do wiadomości nazwiska osób ze świata show — biznesu, na które została nałożona kara pieniężna. Co takiego zrobili, że ich działalnością zainteresowała się ta instytucja?
Kto dostanie karę? To osoby bardzo znane!
W ramach działań Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył karę na kolejnych celebrytów — znanych z show — biznesu. Tym razem uszczuplone zostaną finanse bardzo znanych osób, takich, które dużo czasu poświęcają na budowanie marki w Internecie. O kim mowa? Czy są to przewinienia, które będą miały ogromny wpływ na postrzeganie tych osób?
Żadna firma w Polsce nie dostała jeszcze tak gigantycznej kary od UODOMonika Świetlińska
Ukarani to: Małgorzata Rozenek — Majdan, Filip Chajzer oraz Dorota Rabczewska — “Doda”. Każde z nich dopuściło się błędów w swojej działalności w mediach społecznościowych.
Za co zostali ukarani influencerzy?
Influencerzy mają ogromny wpływ na kształtowanie rzeczywistości wśród dzieci, młodzieży, a nawet dorosłych. Kształtują także wybory produktowe ludzi. Bardzo często takie posty są pomocne w wyborze, a w komentarzach można wymienić swoje doświadczenia, poznać opinie innych użytkowników portali społecznościowych na temat danego artykułu.
W prowadzeniu działań promocyjnych ważne jest, aby było to jasno określone, a osoby śledzące na przykład instagramowe, czy tiktokowe profile popularnych influencerów miały wiedzę, że jest to post sponsorowany. Okazuje się, że treści publikowane na portalach społecznościowych nie są jasne, wiele osób może nie mieć pojęcia, że jest to współpraca, za którą celebryci otrzymują wynagrodzenie.
Polskie firmy biją rekordy w ilości i wysokości kar. Za co?Monika Świetlińska
Niestety — w wielu przypadkach zdarza się, że nie przejmują się oni odpowiednim oznaczaniem postów będących reklamą w social mediach, nie dopełniają tego obowiązku. To właśnie za to została nałożona kara pieniężna.
Wyżej wspomniane osoby nie są jedynymi, które otrzymały karę finansową. W 2022 roku prowadzone działania sprawdzające udowodniły, że współprac reklamowych poprawnie nie oznaczały inni twórcy internetowi, między innymi Marek Kruszel (“Kruszwil”), Julia Kuczyńska (“Maffashion”), Marcin Malczyński, “Marley” Marlena Soyka, Marcin Dubiel.
W świecie działań reklamowych oraz związanych z prawami konsumenta jest dużo do naprawy — dzięki działaniom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów coraz więcej zaczyna zmieniać się na lepsze. Dla wielu osób opisane przewinienia nie są czynami bardzo poważnymi, a celebrytów z tego powodu nie spotyka ostracyzm w środowisku czy hejt.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.