Jak podtrzymać kontakt z klientem w czasie lockdownu?

Pustki na basenach, w salach fitness, restauracjach – efekty lockdownu, dla niektórych branż są katastrofalne. W opinii ekspertów strategicznym działaniem ze strony takich przedsiębiorców powinno być podtrzymanie kontaktu z klientem, np. z wykorzystaniem mediów społecznościowych  oraz spotkań na komunikatorze. Może być to kluczowe w momencie, w którym gospodarka zacznie wracać do normalności.

Jak podtrzymać kontakt z klientem w czasie lockdownu?
  • Michał Górecki
  • /
  • 4 listopada 2020

Podtrzymanie kontaktu z klientem w czasie lockdownu

Właściciele klubów fitness czy instruktorzy na basenieprzechodzą właśnie niełatwy czas – i trudno się im dziwić. Możliwość zarabianiapieniędzy została nie tylko ograniczona, ale całkowicie wykluczona. Można sięspodziewać, że część klientów, którzy wcześniej wypracowali nawyk ćwiczeń, niewrócą do regularnych treningów jeśli lockdown będzie  długi. W opinii ekspertów od komunikacji imarketingu konieczne są działania mające na celu podtrzymanie kontaktu zklientem. Krótki filmik na facebooku z zestawem ćwiczeń do wykonania w domu czygrafika motywacyjna na instagramie sprawi, że kontakt zostanie podtrzymany i coważne wzbudzi rodzaj tęsknoty za dotychczasowymi spotkaniami. W tym przypadkuważna jest regularność postów.

Ważne są także reakcje na posty klientów na prywatnychkontach w mediach społecznościowych. Krótki komentarz, lub sama reakcja służąpodtrzymaniu relacji i budowaniu rodzaju więzi między trenerem a uczestnikiemzajęć.

Zasady ruchu drogowego dla dzieci. Co powinni wiedzieć najmłodsi?Zasady ruchu drogowego dla dzieci. Co powinni wiedzieć najmłodsi? Jan Wróblewski

Spotkanie na komunikatorze w czasie lockdownu

Dobrym sposobem jest także zebranie prowadzonej grupy do„lockdownowego” spotkania na komunikatorze podczas którego, nawiąże sięzwyczajna rozmowa, jak radzą sobie w tym czasie, jak i czy ćwiczą, czychcieliby już wrócić na salę treningową. Choć odpowiedzi pewnie będą oczywistepomogą podtrzymać więź i wzajemną motywację do powrotu, kiedy będzie onmożliwy.

To ważne szczególnie w przypadku mocno zintegrowanych izżytych ze sobą grup klientów, którzy się dobrze znają i trenują razem oddłuższego czasu. Jeżeli na takie spotkanie ktoś „wciągnie” osobę trzecią,planującą w przyszłości zajęcia, być może będzie to dobra okazja do pozyskanianowych klientów po lockdownie.

Komunikator można także wykorzystać do indywidualnych rozmównawiązywanych z klientami. Ważne aby wyczuć moment i nie być w tym zbytnachalnym. Chodzi o to, by od czasu do czasu zapytać klienta o samopoczucie, owykonywane ćwiczenia czy zwyczajnie zapytać „co słychać”. Pamiętajmy, że częstotrener fitness pełni rolę autorytetu w innych dziedzinach jak np. diety czymotywacji. Tematów do rozmów z dobrymi klientami z pewnością nie zabraknie.

Aktywność restauracji w social mediach w czasie lockdownu

Pole do popisu w social mediach mają także restauracje,jadłodajnie i inne punkty gastronomiczne, które obecnie mogą żyć tylko zesprzedaży posiłków wydawanych na wynos lub dowożonych do klientów. Wiele tegotypu firm intensyfikuje swoje działania zachęcając do zamówień. Sprawdzają siętutaj apele „poleć znajomym i udostępnij”, które mogą zwiększyć zasięgi iprzyczynić się do wzrostów sprzedaży.

Efekty działań w social mediach po lockdownie

Zdaniem specjalistów wymierne efekty takich działań pojawiąsię w momencie, w którym rzeczywistość gospodarcza wróci do normy. Niestety niewiemy kiedy to nastąpi. Tym bardziej konieczne są działania podtrzymującekontakt z klientem, dzięki którym będziemy mieli pewność, że po zniesieniuograniczeń wróci on do nas z radością i motywacją.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2025 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.