Jak podtrzymać kontakt z klientem w czasie lockdownu?
Pustki na basenach, w salach fitness, restauracjach – efekty lockdownu, dla niektórych branż są katastrofalne. W opinii ekspertów strategicznym działaniem ze strony takich przedsiębiorców powinno być podtrzymanie kontaktu z klientem, np. z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz spotkań na komunikatorze. Może być to kluczowe w momencie, w którym gospodarka zacznie wracać do normalności.

- Michał Górecki
- /
- 4 listopada 2020
Podtrzymanie kontaktu z klientem w czasie lockdownu
Właściciele klubów fitness czy instruktorzy na basenieprzechodzą właśnie niełatwy czas – i trudno się im dziwić. Możliwość zarabianiapieniędzy została nie tylko ograniczona, ale całkowicie wykluczona. Można sięspodziewać, że część klientów, którzy wcześniej wypracowali nawyk ćwiczeń, niewrócą do regularnych treningów jeśli lockdown będzie długi. W opinii ekspertów od komunikacji imarketingu konieczne są działania mające na celu podtrzymanie kontaktu zklientem. Krótki filmik na facebooku z zestawem ćwiczeń do wykonania w domu czygrafika motywacyjna na instagramie sprawi, że kontakt zostanie podtrzymany i coważne wzbudzi rodzaj tęsknoty za dotychczasowymi spotkaniami. W tym przypadkuważna jest regularność postów.
Ważne są także reakcje na posty klientów na prywatnychkontach w mediach społecznościowych. Krótki komentarz, lub sama reakcja służąpodtrzymaniu relacji i budowaniu rodzaju więzi między trenerem a uczestnikiemzajęć.
Zasady ruchu drogowego dla dzieci. Co powinni wiedzieć najmłodsi? Jan Wróblewski
Spotkanie na komunikatorze w czasie lockdownu
Dobrym sposobem jest także zebranie prowadzonej grupy do„lockdownowego” spotkania na komunikatorze podczas którego, nawiąże sięzwyczajna rozmowa, jak radzą sobie w tym czasie, jak i czy ćwiczą, czychcieliby już wrócić na salę treningową. Choć odpowiedzi pewnie będą oczywistepomogą podtrzymać więź i wzajemną motywację do powrotu, kiedy będzie onmożliwy.
To ważne szczególnie w przypadku mocno zintegrowanych izżytych ze sobą grup klientów, którzy się dobrze znają i trenują razem oddłuższego czasu. Jeżeli na takie spotkanie ktoś „wciągnie” osobę trzecią,planującą w przyszłości zajęcia, być może będzie to dobra okazja do pozyskanianowych klientów po lockdownie.
Komunikator można także wykorzystać do indywidualnych rozmównawiązywanych z klientami. Ważne aby wyczuć moment i nie być w tym zbytnachalnym. Chodzi o to, by od czasu do czasu zapytać klienta o samopoczucie, owykonywane ćwiczenia czy zwyczajnie zapytać „co słychać”. Pamiętajmy, że częstotrener fitness pełni rolę autorytetu w innych dziedzinach jak np. diety czymotywacji. Tematów do rozmów z dobrymi klientami z pewnością nie zabraknie.
Aktywność restauracji w social mediach w czasie lockdownu
Pole do popisu w social mediach mają także restauracje,jadłodajnie i inne punkty gastronomiczne, które obecnie mogą żyć tylko zesprzedaży posiłków wydawanych na wynos lub dowożonych do klientów. Wiele tegotypu firm intensyfikuje swoje działania zachęcając do zamówień. Sprawdzają siętutaj apele „poleć znajomym i udostępnij”, które mogą zwiększyć zasięgi iprzyczynić się do wzrostów sprzedaży.
Efekty działań w social mediach po lockdownie
Zdaniem specjalistów wymierne efekty takich działań pojawiąsię w momencie, w którym rzeczywistość gospodarcza wróci do normy. Niestety niewiemy kiedy to nastąpi. Tym bardziej konieczne są działania podtrzymującekontakt z klientem, dzięki którym będziemy mieli pewność, że po zniesieniuograniczeń wróci on do nas z radością i motywacją.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.