fb

Jak pozycjonować stronę lokalnie?

Firmowe strony internetowe, promujące biznes działający w konkretnym regionie, nie muszą być widoczne w wyszukiwarce na frazy ogólne, wyszukiwane przez użytkowników w całym kraju. Ważne jest pozyskiwanie ruchu użytkowników bezpośrednio zainteresowanych ofertą. W takiej sytuacji przydaje się pozycjonowanie lokalne.

Jak pozycjonować stronę lokalnie?
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 23 sierpnia 2022

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie opiera się na budowaniu widoczności strony internetowej dla fraz kluczowych związanych z konkretnym regionem: dzielnica, miasto, województwo. Dlatego po uzyskaniu satysfakcjonujących efektów witrynę zaczynają odwiedzać użytkownicy realnie zainteresowani skorzystaniem z oferty konkretnego biznesu.

Lokalne pozycjonowanie jest popularne i szczególne skuteczne dla:

  • firm transportowych,
  • klinik medycznych i kosmetycznych,
  • spa,
  • zakładów mechanicznych,
  • biur nieruchomości,
  • i wielu innych biznesów funkcjonujących stacjonarnie w określonym regionie.

Jeżeli prowadzisz własny biznes i chcesz pozyskiwać klientów przy pomocy strony internetowej, pozycjonowanie lokalne bez wątpienia będzie interesującym oraz skutecznym rozwiązaniem. To strategia marketingowa, za której wdrożenie odpowiadają między innymi agencje SEO. Wówczas realizacją tego przedsięwzięcia zajmą się wykwalifikowani specjaliści.

Metody pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne rozpoczyna się od audytu SEO strony internetowej. Następnie, w oparciu o zebrane dane, tworzy się strategię, która zostanie wdrożona. Równie ważnym elementem całego procesu pozostaje analiza konkurencji. Dobiera się także frazy kluczowe, które będą pozycjonowane – to wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. W przypadku pozycjonowania lokalnego słowa te powinny nawiązywać do oferowanych usług lub produktów, a także regionu, w którym funkcjonuje biznes.

Przykłady lokalnych fraz kluczowych:

  • mechanik Kraków,
  • hotel Poznań centrum,
  • wypożyczalnia samochodów Wrocław.

Frazy kluczowe dobiera się przy pomocy specjalistycznych narzędzi. Pozycjonowanie lokalne powinno być realizowane na wyrażenia, które są wyszukiwane przez użytkowników. Jeżeli słowo nawiązuje do biznesu i lokalizacji, ale nie ma popytu, strategia SEO nie będzie efektywna. Dlatego tak ważnym elementem całej strategii jest odpowiedni dobór fraz kluczowych.

Pozycjonowanie lokalne może być wspierane także wizytówką Google Moja Firma. To element wyświetlany w Google Maps, a także standardowych wynikach wyszukiwania razem z fragmentem mapy. Aby taki element znajdował się na wyższej pozycji, należy uzupełnić wizytówkę oraz dbać o jej opinie. Wówczas istnieje większa szansa, że użytkownik zainteresuje się ofertą firmy lub przejdzie do strony internetowej, klikając link zamieszczony właśnie w wizytówce Google.

Podczas pozycjonowania lokalnego tworzy się treści, które pozwalają lepiej zrozumieć robotom indeksującym zawartość konkretnego adresu URL. Dodatkowo content służy użytkownikom – może więc mieć charakter sprzedażowy lub marketingowy, aby zachęcać do złożenia zamówienia lub skontaktowania się z przedsiębiorcą.

Pozycjonowanie lokalne – samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Wielu właścicieli biznesów zainteresowanych pozycjonowaniem lokalnym zastanawia się, czy taka strategia może być zrealizowana samodzielnie. Ogólnie za budowanie i wdrażanie SEO odpowiadają agencje. To specjalne organizacje dysponujące gronem doświadczonych specjalistów. Ich zadaniem jest tworzenie indywidualnych strategii, a następnie ich wdrażanie oraz monitorowanie. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi martwić się o pozycję domeny w wynikach wyszukiwania Google.

Samodzielne pozycjonowanie lokalne również jest możliwe, jednak wymaga zdobycia szerokiej wiedzy o SEO. Przede wszystkim należy znać podstawy obsługi systemu CMS, aby następnie wdrażać zmiany w tym zakresie. Elementami składowymi pozycjonowania są: optymalizacja, content marketing, link building. Jeżeli chcesz samodzielnie zaopiekować się SEO dla firmowej, strony musisz zdobyć wiedzę na każdej z wymienionych przestrzeni – a to wymaga czasu i zaangażowania.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Digital marketing - trendy na 2023 rok
firma

Digital marketing - trendy na 2023 rok

Początek każdego roku zwykle przynosi ze sobą wiele rozmów o nadchodzących trendach — reguła ta dotyczy właściwie wszystkich branż. Na podobnych zasadach działa marketing internetowy — tym...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!