fb

Rośnie popularność podcastów. Ich słuchacze to już ponad 10% Polaków

10,3% Polaków powyżej 4 roku życia słucha podcastów – informuje Krajowy Instytut Mediów. Największą popularności internetowe audycje cieszą się wśród osób młodych w wieku 16-24 lata.

Rośnie popularność podcastów. Ich słuchacze to już ponad 10% Polaków
  • Anna Malinowska
  • /
  • 16 sierpnia 2022

Podcasty – nie tylko dla osób młodych

Jak wynika z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów, w kategorii wiekowej 16-24 lata aż 25,2% badanych słuchało w ostatnim miesiącu. Z wiekiem liczba odbiorów takiego formatu komunikacji mocno spada. W przypadku osób między 25. a 34. rokiem życia audytorium podcastów to już 18,1%. W przypadku pokolenia lat 80-tych (35-44 lata), odsetek ten wyniósł 12,9%. 

W grupie osób w wieku 45-54 lata taką formę przekazu audio wybiera 9,2% osób. Wśród badanych w przedziale 55-64 lata to już tylko 4,5%. Bardzo rzadko podcast wybierają osoby w wieku emerytalnym. Wśród nich w ostatnim miesiącu podcast włączyło mniej niż 2% odbiorców.

To oznacza, że aż 69% wszystkich odbiorców podcastów to osoby między 16. a 44. rokiem życia. W ten sposób rysuje nam się mocna grupa docelowa dla tego typu medium. 

Elektrownia atomowa w Polsce? Spada odsetek przeciwników inwestycjiElektrownia atomowa w Polsce? Spada odsetek przeciwników inwestycjiMikołaj Frączak


Podcast a VOD

Krajowy Instytut Mediów przeprowadził także badanie w zakresie współkorzystania z innych treści, jakie są dostępne w internecie, przez słuchaczy podcastów. Okazuje się, że słuchacze podcastów „częściej korzystają z VOD (61,9%; wśród ogółu internautów odsetek korzystających z VOD wynosi 41,0%), częściej także sięgają po muzykę ze streamingu (42,3%; wśród ogółu internautów – 16,5%)” — czytamy w raporcie zamieszczonym także na stronach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRIT)

Podcast – profil odbiorcy

W ocenie eksperta KIM do spraw badań jakościowych Moniki Zielenkiewicz — „Przyglądając się treściom audio widzimy, że podcasty wpisują się w potrzebę personalizacji treści. Wybierane są w sposób selektywny, adekwatny do zainteresowań, czy poszerzania horyzontów.  Ten ostatni aspekt ma szczególne znaczenie dla osób młodych, które rozbudowują swoją wiedzę, poszerzają ogląd świata, ale także budują kompetencje w określonych obszarach tematycznych”.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Praca zdalna w kodeksie pracy. Co się zmieni?
Praca

Praca zdalna w kodeksie pracy. Co się zmieni?

Prawne unormowanie pracy zdalnej to tylko kwestia czasu. Nowelizacja Kodeksu pracy zawierająca rozwiązania w tym zakresie właśnie trafiła pod obrady Sejmu. Projekt ustawy został przygotowany przez...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!