Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to czas świątecznych promocji i nowych ofert operatorów telekomunikacyjnych. Często jest to także moment, gdy decydujemy się przenieść numer telefoniczny do innej sieci.

- Rafał Stępniewski
- /
- 24 grudnia 2018
Z roku na rok z możliwości takiej korzysta coraz więcej osób. Prawo telekomunikacyjne umożliwia abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej, z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.
Oto rady Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jak — krok po kroku – przejść do nowej sieci, pozostając przy swoim numerze telefonicznym:
1. Złożenie wniosku
Abonent może złożyć wniosek, korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator pomaga abonentowi w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
2. Rozpatrzenie wniosku
Nowy operator rozpatruje wniosek abonenta o przeniesienie numeru. Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjnie terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:
- w przypadku telefonów komórkowych:
- 6 godzin roboczych, jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsługi klienta;
- 3 dni robocze, jeśli wniosek przesyłamy np. pocztą;
- w przypadku telefonów stacjonarnych:
- 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
- 14 dni roboczych, jeśli wniosek wysyłamy np. drogą pocztową.
3. Przeniesienie numeru
W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.
Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru – jest to dzień rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę.
Ważne!
- Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi klienta. Pamiętajmy jednak, aby przed podjęciem decyzji sprawdzić, jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ona ze sobą, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od umowy przed terminem, na który została ona zawarta, wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi – informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.
- Przed podjęciem decyzji warto również porównać oferty dostępne na rynku i wybrać najlepiej dopasowaną do potrzeb i możliwości finansowych.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.