fb

Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej poprzez SEO?

Witryna firmy w sieci to jej wizytówka, która ma najczęściej prezentować ofertę i pozyskiwać klientów. Aby w ogóle była na to szansa, strona musi odnotowywać ruch. Wysokim współczynnikiem konwersji charakteryzują się przekierowania z wyników organicznych Google. Ruch z wyszukiwarki można odnotować dzięki SEO. Jak zwiększyć liczbę odwiedzin z Google?

Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej poprzez SEO?
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 27 czerwca 2022

Strona firmowa a SEO – jak zwiększyć widoczność witryny?

Zdecydowanie najbardziej popularną w Polsce wyszukiwarką jest Google, które ma przeszło 95 proc. udziału w rynku. SEO to skrót od Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację witryny pod kątem wymagań algorytmów wyszukiwarek. W Polsce działania koncentrują się na Google, gdyż to zdecydowany lider – mało kto korzysta z innych systemów tego typu.

Cechą ruchu z wyników organicznych jest duża skuteczność pod względem konwersji, o ile kampania SEO jest odpowiednio zaplanowana i zrealizowana. Wpływ na widoczność w Google ma wiele czynników – mówi się o około 200, natomiast jest kilka takich, które mają szczególnie duże znaczenie. Jak zwiększyć ruch na stronie WWW dzięki SEO?

Link building

Jednym z ważnych czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, są odnośniki prowadzące do danej witryny, czyli aktywne linki. Kiedyś znaczenie miała ich liczba, natomiast obecnie kluczowa jest ich jakość. Dlatego warto zdobywać odsyłacze, ale uwaga: nie każdy link zadziała pozytywnie na widoczność strony. Z tego powodu przed pozyskaniem odnośnika należy przeanalizować, czy na pewno jest to dobry pomysł w danym przypadku. Warto stawiać na witryny, które są dobrze wypozycjonowane w Google i nie są serwisami zawierającymi wyłącznie SPAM, które i tak mogą być szybko zbanowane przez wyszukiwarkę.

Oczywiście warto zdobywać odnośniki w popularnych serwisach powiązanych tematycznie z naszą stroną firmową. Pamiętajmy też, że czasami efekt przyniesie jeden odnośnik, ale zdarzyć się też może, że dopiero któryś z kolei. Wszystko zależy od konkurencyjności branży/frazy.

Optymalizacja treści

Content strony WWW powinien być zoptymalizowany pod słowa kluczowe. Należy ustalić, jakie zapytania wysyłają do Google internauci, a następnie użyć ich w treści poszczególnych podstron. Najważniejsze słowo dla danej strony powinno znaleźć się w title, czyli tytule witryny widocznym w przeglądarce. Ponadto należy z niego skorzystać w tytule danej treści, leadzie i w nagłówkach. Zastosować go trzeba także w nazwie pliku graficznego i w opisie alternatywnym, czyli w tagu alt. Najczęściej systemy CMS dają możliwość łatwego dodania tego tagu przy zamieszczaniu pliku lub w opcjach edycji jego ustawień. Mniej istotne słowa kluczowe należy po prostu naturalnie uwzględnić w treści. Tytuł powinien być nagłówkiem H1, a śródtytuły nagłówkami od h3 do H6. To również najczęściej ustala się w edytorze w danym systemie CMS.

Jeśli oferta jest kierowana do mieszkańców różnych miast, to powinniśmy się zainteresować pozycjonowaniem lokalnym i przygotować odrębne podstrony z opisem propozycji dla poszczególnych miejscowości.

Założenie wizytówki w Google

Na zapytania lokalne w wynikach wyszukiwania wyświetla się tzw. trzypak rezultatów z Google Maps. Ponadto pojawi się on w przypadku fraz, które Google zinterpretuje jako zapytanie lokalne. Np. jeśli mieszkaniec Częstochowy wyszuka frazę „skup samochodów”, to zostaną mu zaprezentowane wyniki lokalne, a nie ogólne. Żeby zaistnieć w trzypaku, trzeba założyć darmową wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, zweryfikować ją i rozwijać. To dla Google potwierdzenie wiarygodności marki, co może być brane pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wynikach lokalnych. Dla wielu biznesów ruch pozyskany dzięki wizytówce jest źródłem największej liczby klientów.

Wewnętrzne linkowanie

Poza odnośnikami zewnętrznymi prowadzącymi do strony, dla Google znaczenie mają również linki wewnętrzne, czyli umieszczone w witrynie i prowadzące do jej podstron. Dzięki takiemu działaniu sugerujemy Google, że dany materiał jest ważny, zwiększamy szansę na jego szybką indeksację i wyższą pozycję w wynikach. Warto pamiętać o zasadzie pierwszego linka – w jednym artykule optymalnie jest umieszczać tylko jeden raz odnośnik kierujący do podstrony, gdyż Google i tak weźmie pod uwagę wyłącznie jeden link.

8320.png

Dane strukturalne

Za pomocą danych strukturalnych pomaga się robotowi Google zrozumieć, z jakimi treściami ma on do czynienia. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania mogą się wyświetlać informacje m.in. o stanach magazynowych, cenach, nazwie producenta. To skuteczna metoda na zwiększenie wskaźnika klikalności w Google, która ma zastosowanie przede wszystkim w przypadku sklepów, natomiast niektóre elementy mają sens również na stronie firmowej. Można np. napisać wzmiankę o autorze treści, dodać możliwość oceny artykułów za pomocą gwiazdek czy też FAQ.

Wdrożenie danych strukturalnych może się szybko przełożyć na zwiększenie ruchu z Google, o ile oczywiście witryna przed tym działaniem miała już dosyć dobre pozycje. Z elementami, o których mowa, rezultat w Google bardziej rzuca się w oczy i jest chętniej klikany.

Ruch na stronie firmowej dzięki SEO – podsumowanie

W Polsce z Google korzysta około 28 mln internautów, co oznacza, że można za pośrednictwem wyszukiwarki dotrzeć do zainteresowanych niemal każdą usługą. Dzięki działaniom zmierzającym do optymalizacji strony pod jej oczekiwania jesteśmy w stanie – jako firma Smartbuzz – pozyskiwać dobrze konwertujący ruch.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!