Koniec okresu przejściowego w Wielkiej Brytanii. Będą surowe kary dla przewoźników
Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że od 1 kwietnia 2023 roku przewoźnicy drogowi z UE, którzy nie dostosują się do nowych regulacji wprowadzonych 24 grudnia 2022 roku w Wielkiej Brytanii, będą karani.
- Damian Jemioło
- /
- 10 kwietnia 2023
Kary dla przewoźników
Sankcje będą nakładane za naruszenia związane z:
przewozami kabotażowymi (czyli przewozami wykonywanymi na terenie Wielkiej Brytanii przez przewoźnika z innego kraju UE), po wjeździe bez ładunku do Wielkiej Brytanii;
niektórymi rodzajami transportu kombinowanego (czyli przewozami, które łączą różne środki transportu, np. ciężarówka czy pociąg);
przewozami pomiędzy państwami trzecimi a Wielką Brytanią (czyli przewozami z krajów spoza UE), bez zezwolenia EKMT.
Jeśli podczas kontroli drogowej zostanie stwierdzone naruszenie powyższych przepisów, służby kontrolne DVSA (Driver & Vehicle Standards Agency) mogą nałożyć na przewoźnika karę pieniężną w wysokości £300.
Brexit a ochrona danych osobowych PolakówRafał Stępniewski
A także wydać zakaz wykonywania przewozów danym pojazdem lub nakazać opuszczenie terytorium Wielkiej Brytanii przez najbliższe przejście graniczne.
Nowe przepisy w dostępie do rynku brytyjskiego
W Wielkiej Brytanii wprowadzono zmiany dotyczące przewozów międzynarodowych. Przewoźnicy z krajów Unii Europejskiej nie będą już mogli wykonywać operacji przewozu kabotażowego po wjeździe bez ładunku do Wielkiej Brytanii.
Mogą jednak wykonywać dwie operacje kabotażowe na terenie Wielkiej Brytanii w ciągu 7 dni po dostarczeniu ładunku w transporcie międzynarodowym.
Dodatkowo, przewoźnicy unijni nie będą mogli wykonywać transportu kombinowanego w Wielkiej Brytanii, co oznacza, że nie mogą przewozić towarów za pomocą co najmniej dwóch rodzajów transportu.
Do Wielkiej Brytanii z paszportem. Od kiedy?Michał Górecki
Wjazd do Wielkiej Brytanii trudniejszy
Zamiast tego, przewozy muszą być wykonywane w całości tym samym pojazdem lub zespołem pojazdów. Odbieranie lub dostarczanie naczep/przyczep do/z portów, lub terminali kolejowych wykonując przewóz na terytorium Wielkiej Brytanii, również nie jest dozwolone.
Przewoźnicy z UE będą mogli wykonywać przewozy między Wielką Brytanią a krajami trzecimi tylko na podstawie zezwoleń EKMT, co jest nowym wymogiem. Wcześniej wymagana była jedynie licencja wspólnotowa. Te zmiany nie zostały wcześniej powiadomione państw członkowskich Unii Europejskiej, co jest problematyczne dla przewoźników.
– Biorąc pod uwagę tryb przyjęcia tych rozwiązań, bez powiadomienia państw członkowskich Unii Europejskiej z wyprzedzeniem, pozwalającym na dostosowanie się do nowych wymagań, podejmujemy interwencję w tej sprawie u władz brytyjskich – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.