fb

Lublin i Rzeszów połączone ekspresówką. Długo oczekiwana inwestycja gotowa

W miniony weekend (21 maja 2022) udostępniono kierowcom 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S-19 Niedrzewica Duża – Kraśnik. Od tego momentu dwa miasta wojewódzkie Polski Wschodniej zostały połączone szybkim i bezpiecznym połączeniem drogowym. Kierowcy, przedsiębiorcy oraz logistycy mówią wprost: to długo oczekiwana inwestycja!

Lublin i Rzeszów połączone ekspresówką. Długo oczekiwana inwestycja gotowa
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 23 maja 2022

Lepsze drogi we wschodniej Polsce

Mniej niż 2 godziny — tyle zajmie podróż samochodem z centrum Lublina do centrum Rzeszowa. Wszystko dzięki drodze ekspresowej Lublin – Rzeszów, która od 21 maja 2022 roku jest w całości oddana do użytku kierowców. Ostatni, brakujący, 12-kilometrowy element „to kropka nad i”, która sprawi, że komunikacja między dwoma dużymi miastami na wschodzie będzie dużo lepsza i bardziej komfortowa. 

Jako przedstawiciel handlowy pokonuję tę trasę regularnie. Przyznam, że S-19 na całej długości między Lublinem i Rzeszowem ułatwi mi zdecydowanie pracę. Akurat w tych miastach mam najwięcej klientów” – mówi pan Patryk, który pracuje jako przedstawiciel handlowy w firmie zajmującej się sprzedażą artykułów biurowych. 

 

S-19 to Via Carpatia

Dokończenie tego odcinka ma także dużo szerszy wymiar o znaczeniu międzynarodowym. Otwarta trasa, w całości jest częścią międzynarodowej inwestycji pod nazwą „Via Carpatia”, która docelowo ma być wygodną nitką transportową wzdłuż niemal całej wschodniej granicy Unii Europejskiej – od Litwy, przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, aż do Grecji. Wiceminister Infrastruktury Rafał Weber przyznaje, że teraz przed drogowcami kolejne wyzwania – „połączenie Lublina z Białymstokiem i Rzeszowa z granicą polsko-słowacką”

S-19 – kiedy będzie dwujezdniowa na całym odcinku Rzeszów-Lublin?

Budowa S-19 między Lublinem a Rzeszowem to dość długi inwestycyjny serial, który trwa już dziesięć lat. Pierwsze odcinki jednojezdniowej ekspresówki między tymi miastami udostępniono już w 2012 roku oraz 2017 roku. Prace nad tym, by cała trasa miała przekrój dwujezdniowy, ruszyły w 2019 roku. 

Jak czytamy w komunikacie ministerstwa infrastruktury Na początku maja 2022 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na dobudowę drugiej jezdni S19 na odcinku Sokołów Małopolski — Jasionka. Po jej ukończeniu cała trasa pomiędzy Lublinem i Rzeszowem będzie miała przekrój dwujezdniowy”– poinformowano.

Jednym z argumentów za budową nowoczesnej trasy, a zarazem osi komunikacyjnej Polski Wschodniej był fakt, że przez wiele lat gros inwestycji koncentrowanych było wokół programu budowy autostrad. Znacznie więcej budowało się także tras kategorii „S” w pozostałych częściach Polski. Dodając do tego dodatkowy aspekt, jakim jest nowoczesne połączenie siedmiu państw na wschodnich krańcach UE, nie brakuje niepodważalnych argumentów za budową nowoczesnej trasy S-19.

Rzeszów logistycznym hubem

Ponadto Rzeszów staje się coraz bardziej istotnym węzłem komunikacyjnym. S-19 w połączeniu z autostradą A4 wiodącą od granicy z Niemcami do polsko-ukraińskiego przejścia w Korczowej oraz portem lotniczym blisko węzła drogowego, zyskuje znaczenie logistycznego i biznesowego hubu południowo-wschodniej części naszego kraju.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!