Lublin i Rzeszów połączone ekspresówką. Długo oczekiwana inwestycja gotowa
W miniony weekend (21 maja 2022) udostępniono kierowcom 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S-19 Niedrzewica Duża – Kraśnik. Od tego momentu dwa miasta wojewódzkie Polski Wschodniej zostały połączone szybkim i bezpiecznym połączeniem drogowym. Kierowcy, przedsiębiorcy oraz logistycy mówią wprost: to długo oczekiwana inwestycja!
- Mikołaj Frączak
- /
- 23 maja 2022
Lepsze drogi we wschodniej Polsce
Mniej niż 2 godziny — tyle zajmie podróż samochodem z centrum Lublina do centrum Rzeszowa. Wszystko dzięki drodze ekspresowej Lublin – Rzeszów, która od 21 maja 2022 roku jest w całości oddana do użytku kierowców. Ostatni, brakujący, 12-kilometrowy element „to kropka nad i”, która sprawi, że komunikacja między dwoma dużymi miastami na wschodzie będzie dużo lepsza i bardziej komfortowa.
„Jako przedstawiciel handlowy pokonuję tę trasę regularnie. Przyznam, że S-19 na całej długości między Lublinem i Rzeszowem ułatwi mi zdecydowanie pracę. Akurat w tych miastach mam najwięcej klientów” – mówi pan Patryk, który pracuje jako przedstawiciel handlowy w firmie zajmującej się sprzedażą artykułów biurowych.
❗️❗️#Lublin i #Rzeszów od dziś połączone drogą ekspresową! ????➡️https://t.co/kGywxMa6M1#ŁączymyPolskę #FunduszeUE #ViaCarpatia #S19 pic.twitter.com/Zk6fPsb4vF
— GDDKiA Lublin (@GDDKiA_Lublin) May 21, 2022
S-19 to Via Carpatia
Dokończenie tego odcinka ma także dużo szerszy wymiar o znaczeniu międzynarodowym. Otwarta trasa, w całości jest częścią międzynarodowej inwestycji pod nazwą „Via Carpatia”, która docelowo ma być wygodną nitką transportową wzdłuż niemal całej wschodniej granicy Unii Europejskiej – od Litwy, przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, aż do Grecji. Wiceminister Infrastruktury Rafał Weber przyznaje, że teraz przed drogowcami kolejne wyzwania – „połączenie Lublina z Białymstokiem i Rzeszowa z granicą polsko-słowacką”.
S-19 – kiedy będzie dwujezdniowa na całym odcinku Rzeszów-Lublin?
Budowa S-19 między Lublinem a Rzeszowem to dość długi inwestycyjny serial, który trwa już dziesięć lat. Pierwsze odcinki jednojezdniowej ekspresówki między tymi miastami udostępniono już w 2012 roku oraz 2017 roku. Prace nad tym, by cała trasa miała przekrój dwujezdniowy, ruszyły w 2019 roku.
Jak czytamy w komunikacie ministerstwa infrastruktury „Na początku maja 2022 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na dobudowę drugiej jezdni S19 na odcinku Sokołów Małopolski — Jasionka. Po jej ukończeniu cała trasa pomiędzy Lublinem i Rzeszowem będzie miała przekrój dwujezdniowy”– poinformowano.
Jednym z argumentów za budową nowoczesnej trasy, a zarazem osi komunikacyjnej Polski Wschodniej był fakt, że przez wiele lat gros inwestycji koncentrowanych było wokół programu budowy autostrad. Znacznie więcej budowało się także tras kategorii „S” w pozostałych częściach Polski. Dodając do tego dodatkowy aspekt, jakim jest nowoczesne połączenie siedmiu państw na wschodnich krańcach UE, nie brakuje niepodważalnych argumentów za budową nowoczesnej trasy S-19.
Rzeszów logistycznym hubem
Ponadto Rzeszów staje się coraz bardziej istotnym węzłem komunikacyjnym. S-19 w połączeniu z autostradą A4 wiodącą od granicy z Niemcami do polsko-ukraińskiego przejścia w Korczowej oraz portem lotniczym blisko węzła drogowego, zyskuje znaczenie logistycznego i biznesowego hubu południowo-wschodniej części naszego kraju.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.