NFOŚiGW: Prawie 2 mld złotych na stacje ładowania elektryków i aut wodorowych

Aż 1,87 mld złotych trafi z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) na rozwój sieci ładowania i tankowania samochodów bezemisyjnych. Mowa o infrastrukturze niezbędnej dla samochodów elektrycznych i wodorowych.

NFOŚiGW: Prawie 2 mld złotych na stacje ładowania elektryków i aut wodorowych
  • Michał Górecki
  • /
  • 29 listopada 2021

Ile na prąd? Ile na wodór?

Zgodnie z przyjętym przez Fundusz podziałem środków, okrągły milion, czyli nieco ponad połowa całej puli trafi na rozwój sieci elektroenergetycznej na potrzeby ładowarek do aut na prąd. 870 mln złotych przewidziano na inwestycje w same ładowarki oraz stacje wodoru. 

Nabór wniosków na wspomniane inwestycje ruszy 7 stycznia 2022 roku. Mowa o programie priorytetowym „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i  infrastruktury do tankowania wodoru”. W ten sposób w ramach strategii rozwoju elektromobilności powstanie sieć około 17 tys. punktów ładowania „elektryków” oraz 20 stacji na wodór. 

Ile samochodów elektrycznych jest w powiecie? Powstała mapaIle samochodów elektrycznych jest w powiecie? Powstała mapaMartyna Kowalska

Kto może sięgnąć po pieniądze na stacje ładowania?

Jak informuje NFOŚiGW z bezwrotnego wsparcia mogą skorzystać nie tylko samorządy, ale także firmy, spółdzielnie, czy wspólnoty mieszkaniowe. Szanse na dotacje w tym zakresie mają również rolnicy indywidualni. 

Minister Klimatu i Ochrony Środowiska Anna Moskwa „W Polsce obecnie zarejestrowanych jest ponad 32 tysiące samochodów osobowych z napędem elektrycznym, niemal 1500 elektrycznych pojazdów dostawczych i ciężarowych, około 12 tysięcy elektrycznych motorowerów i motocykli oraz ponad 600 autobusów zasilanych prądem z baterii. Te liczby będą jednak szybko wzrastać w związku z rozwijaniem programu „Mój elektryk”. Choćby z tego powodu konieczne są inwestycje w niezbędną infrastrukturę dla tego typu pojazdów. 

Jakie ładowarki można dofinansować z NFOŚiGW?

Program przewiduje zarówno budowę stacji na wąskie potrzeby np. konkretnych firm czy gospodarstw, jak również ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów. NFOŚiGW liczy, że dzięki tym pieniądzom uda się zwiększyć dostępność ładowarek m.in. w małych i średnich miejscowościach. Wiadomo, że dla takich miejsc przewidziano specjalne przywileje. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!