Niewybaczalny wyzysk młodych rodziców, zwłaszcza matek! Szokujący raport WHO

Rodzice, zwłaszcza matki, są podstępnie atakowani przez przemysł preparatów dla niemowląt! Szokujący raport Światowej Organizacji Zdrowia ujawnia, jak działa marketing  firm produkujących mleko modyfikowane! Koniecznie przeczytaj!

Niewybaczalny wyzysk młodych rodziców, zwłaszcza matek! Szokujący raport WHO
  • Monika Świetlińska
  • /
  • 6 maja 2022

Ukryte reklamy

Przemysł mleka modyfikowanego wyceniany jest obecnie na około 55 mld dolarów, ale firmom produkującym mleko zastępcze wciąż mało!

- Firmy produkujące mleko modyfikowane płacą platformom mediów społecznościowych i influencerom, aby uzyskać bezpośredni dostęp do kobiet w ciąży i matek będących w jednym z trudniejszych momentów życia. Robią to w sposób, by reklamy nie zostały rozpoznane jako reklamy — podaje WHO.

Wyjazd do sanatorium – dostanę zwolnienie lekarskie czy muszę brać urlop?Wyjazd do sanatorium – dostanę zwolnienie lekarskie czy muszę brać urlop?Martyna Kowalska

Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) “Zakres i wpływ cyfrowych strategii marketingowych na promowanie substytutów mleka matki” nakreślił techniki firm mające wpłynąć na decyzje młodych matek, jak i czym karmić swoje dzieci.

- Dzięki narzędziom takim jak aplikacje, wirtualne grupy wsparcia lub "kluby dla dzieci", płatnym influencerom w mediach społecznościowych, promocjom i konkursom oraz forom lub usługom doradczym, firmy produkujące mleko modyfikowane mogą kupować lub zbierać dane osobowe i wysyłać spersonalizowane promocje do nowych kobiet w ciąży i matek - podaje Światowa Organizacja Zdrowia.

Docierają do kilku miliardów ludzi

Raport podsumowuje wyniki nowych badań, w których pobrano próbki i przeanalizowano 4 miliony postów w mediach społecznościowych na temat karmienia niemowląt opublikowanych między styczniem a czerwcem 2021 r. za pomocą komercyjnej platformy social listening. Posty te dotarły do 2,47 miliarda ludzi i wygenerowały ponad 12 milionów polubień, udostępnień lub komentarzy.

WHO niepocieszone rozluźnieniem w sprawie pandemii. Chce przywrócić kraje do porządkuWHO niepocieszone rozluźnieniem w sprawie pandemii. Chce przywrócić kraje do porządkuMonika Świetlińska

- Firmy produkujące mleko modyfikowane publikują treści na swoich kontach w mediach społecznościowych około 90 razy dziennie, docierając do 229 milionów użytkowników; reprezentujących trzy razy więcej osób, do których docierają posty informacyjne o karmieniu piersią z kont niekomercyjnych. Ten wszechobecny marketing zwiększa zakupy substytutów mleka matki, a tym samym zniechęca matki do karmienia piersią wyłącznie zgodnie z zaleceniami WHO

— podaje organizacja.

Ten proceder musi być powstrzymany!

- Promocja komercyjnych preparatów mlecznych powinna zostać zakończona kilkadziesiąt lat temu - powiedział dr Francesco Branca, dyrektor departamentu żywienia i bezpieczeństwa żywności WHO, dodając: — Fakt, że firmy produkujące mleko modyfikowane stosują obecnie jeszcze potężniejsze i bardziej podstępne techniki marketingowe, aby zwiększyć sprzedaż, jest niewybaczalny i musi zostać powstrzymany.

Badania pokazują, jak wprowadzający w błąd marketing wzmacnia mity na temat karmienia piersią i mleka matki oraz podważa zaufanie kobiet do ich zdolności do skutecznego karmienia piersią.

To niezgodne z międzynarodowym kodeksem!

Rozprzestrzenianie się globalnego marketingu cyfrowego mleka modyfikowanego rażąco narusza Międzynarodowy Kodeks Wprowadzania do Obrotu Substytutów Mleka Kobiecego, który został przyjęty przez Światowe Zgromadzenie Zdrowia w 1981 roku. Kodeks jest przełomową umową dotyczącą zdrowia publicznego, mającą na celu ochronę ogółu społeczeństwa i matek przed agresywnymi praktykami marketingowymi ze strony przemysłu spożywczego dla niemowląt, które negatywnie wpływają na praktyki karmienia piersią.

Koniec stanu epidemii w Polsce — od 16 maja 2022Koniec stanu epidemii w Polsce — od 16 maja 2022Martyna Kowalska

Choć wyraźne mówi się, że wyłączne i ciągłe karmienie piersią jest kluczowym czynnikiem warunkującym dobre zdrowie dzieci i kobiet przez całe życie, zdecydowanie zbyt mało dzieci jest karmionych piersią zgodnie z zaleceniami. Jeśli obecne strategie wprowadzania do obrotu mlekiem modyfikowanym będą kontynuowane, odsetek ten może jeszcze bardziej spaść, jedyne, co pójdzie w górę to zyski przedsiębiorstw produkujących mleko zastępcze.

- Fakt, że te formy marketingu cyfrowego mogą uniknąć kontroli ze strony krajowych organów monitorujących i ds. zdrowia, oznacza, że konieczne jest nowe podejście do przepisów wykonawczych i egzekwowania kodeksu. Obecnie przepisy krajowe mogą być omijane przez wprowadzanie do obrotu, które pochodzi z zagranicy — uważa WHO, które wezwało przemysł spożywczy dla niemowląt do zaprzestania wyzysku mleka modyfikowanego, a rządy do ochrony nowych dzieci i rodzin poprzez uchwalanie, monitorowanie i egzekwowanie przepisów mających na celu zakończenie wszelkiej reklamy lub innej promocji produktów mlecznych — twierdzi WHO.

Apel Światowej Organizacji Zdrowia

Wzywamy producentów i dystrybutorów komercyjnych preparatów mlecznych do #EndExploitativeMarketing produktów mlecznych. 

Wzywamy rządy krajowe do uchwalenia, monitorowania i egzekwowania przepisów zapobiegających nieetycznemu wprowadzaniu do obrotu produktów mlecznych oraz do znacznych inwestycji we wspieranie matek i rodzin oraz ich praktyk żywieniowych dla niemowląt. 

Wzywamy pracowników służby zdrowia do przeciwdziałania ukierunkowaniu na przemysł mleka modyfikowanego. Wzywamy organizacje pracowników służby zdrowia do przyjęcia, nagłośnienia i wdrożenia silnych polityk konfliktu interesów, które powstrzymują firmy produkujące mleko modyfikowane przed wpływaniem na krytyczne wytyczne i wsparcie zdrowotne.  

Wzywamy inwestorów, aby nalegali, by firmy produkujące mleko modyfikowane w pełni dostosowały swoje praktyki marketingowe do Międzynarodowego Kodeksu Marketingu Substytutów Mleka Kobiecego. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!