Oszuści podszywają się pod pracowników infolinii mBanku

Przestępcy podszywają się pod pracowników mBanku – maskują swój prawdziwy numer telefonu i mogą próbować nakłonić ofiarę do podania danych osobowych, danych karty płatniczej i innych danych koniecznych do korzystania z bankowości przez internet lub smartfona – ostrzega bank. Jak rozpoznać, że mamy do czynienia z oszustem?

Oszuści podszywają się pod pracowników infolinii mBanku
  • Michał Górecki
  • /
  • 6 listopada 2020

Oszuści podszywają się podmBank

Jak informuje w komunikaciemBank jedną z technik wykorzystywanych przez przestępców jest maskowanieprawdziwego numeru telefonu z którego dzwonią. To oznacza, że faktyczny numerwyświetlający się na ekranie telefonu klienta może być nieprawdziwy. Oszustomzależy, by rozmówca uwierzył, że rzeczywiście rozmawia z pracownikiem banku.

Jak działają oszuścipodszywający się pod bank?

Celem oszustów jest nakłonienierozmówcy do podania swoich danych osobowych, a także danych karty płatniczejoraz innych informacji, które umożliwiają korzystania z bankowości przezinternet lub telefon komórkowy.

10 sposobów na bezpieczeństwo w sieci10 sposobów na bezpieczeństwo w sieci Michał Górecki

Złośliwe oprogramowanie możezabrać oszczędności

Jak informuje m-Bank,przestępcy mogą próbować nakłonić rozmówcę do zainstalowania oprogramowania dozdalnego dostępu. To otwiera im drogę do przejęcia kontroli nad naszymsprzętem. W efekcie, przestępcy z użyciem naszego własnego komputera czytelefonu mogą ukraść pieniądze zgromadzone na koncie.

Jak rozpoznać oszusta przeztelefon

W związku z incydentami mBankprzypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła dobankowości internetowej. Nie powinni także wymagać podania pełnych danych kartypłatniczej, czyli numeru karty, daty ważności oraz trzycyfrowego koduznajdującego się po jej drugiej stronie.

Co więcej konsultant infoliniinie może prosić o potwierdzenie nieznanych transakcji przez podanie kodów SMSoraz nie będzie wymagał instalowania jakichkolwiek dodatkowych aplikacji nakomputerze lub smartfonie, które mają w jego ocenie „ułatwiać” płatności.

Zakażdym razem, kiedy nie mamy pewności, że rozmawiamy z osobą faktyczniezatrudnioną w banku, powinniśmy rozłączyćsię i zadzwonić na infolinię. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!