Warszawskie fotoradary w 5 lat zarejestrowały prawie pół miliona wykroczeń

Od momentu przejęcia od stołecznej straży miejskiej fotoradarów przez Inspekcję Transportu Drogowego minęło już 5 lat. Od tego momentu urządzenia te pozwoliły na ujawnienie ponad… 450 tys. naruszeń. Wiemy, które fotoradary najczęściej robią zdjęcia kierowcom przekraczającym prędkość. 

Warszawskie fotoradary w 5 lat zarejestrowały prawie pół miliona wykroczeń
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 15 września 2021

Fotoradary w Warszawie

W jednym z ostatnich komunikatów prasowych Generalna Inspekcja Transportu Drogowego przedstawiła szczegóły dotyczące pracy stołecznych fotoradarów, przejętych przez GITD od straży miejskiej. Miało to miejsce w 2016 roku, kiedy zgodnie z nowym prawem straże miejskie oraz gminne straciły możliwość kontrolowania prędkości za pomocą tego typu urządzeń.

Jak informuje GITD, tylko za pomocą 22 fotoradarów zainstalowanych w różnych częściach stolicy ujawniono dotąd 450 tys. naruszeń przepisów drogowych (!).

Dron — policji sposób na walkę z piratamiDron — policji sposób na walkę z piratamiMonika Świetlińska

Gdzie fotoradary w Warszawie?

Generalna Inspekcja Transportu Drogowego przedstawiła także statystyki najbardziej „efektywnych” fotoradarów zlokalizowanych w Warszawie. Z listy wynika, że najwięcej przewinień zarejestrował „słynny” wśród stołecznych kierowców fotoradar przy ulicy Spacerowej – 58,4 tys. przypadków. 

Drugie miejsce, z niewielką stratą do lidera zajmuje fotoradar na ulicy Grójeckiej monitorujący sytuację na jezdni w kierunku centrum. Na gorącym uczynku złapał on 44,4 tys. kierowców. 

Podium zamyka urządzenie znajdujące się na Moście Gdańskim – 40 tys. przypadków.

Fotoradary na moście Poniatowskiego

Wiele wskazuje na to, że do wyżej wymienionych lokalizacji dołączy kolejna – Most Poniatowskiego. 

Jak informuje GITD - Po kontroli przeprowadzonej na moście Poniatowskiego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz zaleceniach dotyczących m.in. usunięcia 2 fotoradarów, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zwróciło się do Konserwatora Zabytków z prośbą o potwierdzenie czy lokalizacje, w których zostały zainstalowane urządzenia, uzyskały jego akceptację oraz czy nie ma przeciwwskazań do ich użytkowania. Po uzyskaniu stanowiska, z którego wynika, że Konserwator Zabytków nie widzi przeszkód w użytkowaniu fotoradarów, CANARD podjęło działania, aby przejąć urządzenia i włączyć je do ogólnopolskiej sieci fotoradarowej” – informuje inspekcja. 

Wiadomo, że dwa fotoradary znajdujące się przy kamiennych ławach, mogą być używane przez CANARD do czasu ich demontażu. Zalecenia konserwatorskie wskazują, że fotoradary trzeba zdemontować do 1 grudnia 2023 r. 

CANARD jeszcze przed zawarciem porozumienia w tej sprawie, wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich oraz firmą dostarczającą fotoradary sprawdził funkcjonalność tych urządzeń, oraz czy istnieje możliwość połączenia ich z obsługiwanym przez tę instytucję systemem centralnym. Jak zapowiada CANARD - Po krótkich testach weryfikujących prawidłowość wykonywanych pomiarów, urządzenia zostaną przełączone w tryb rejestracji naruszeń”.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!