Auto z jakiego rocznika i z jakim przebiegiem najłatwiej sprzedać?

Nie tylko marka, model oraz stan wizualny samochodu decydują, czy łatwo będzie go sprzedać na rynku wtórnym, czy też będziemy mieli z tym kłopot. Portal Otomoto dokładnie przeanalizował ogłoszenia oraz preferencje wyszukiwań pojazdów. Auto z jakiego rocznika i z jakim przebiegiem najłatwiej sprzedać na rynku wtórnym? Podpowiadamy.

Auto z jakiego rocznika i z jakim przebiegiem najłatwiej sprzedać?
  • Anna Malinowska
  • /
  • 12 marca 2021

Roczniki samochodów, które najlepiej się sprzedają

Roczniki aut najchętniej wyszukiwanych na wspomnianym portalu ogłoszeniowym można podzielić na dwie grupy. Pierwsza, to auta starsze, które lata świetności w większości mają za sobą. Mówimy tu o samochodach, które wyjechały z salonu około 12 lat temu. Drugą grupę stanowią auta młodsze, których wiek to około 4 lata – czyli w dużej mierze, pojazdy nabywane od pierwszego właściciela lub poleasingowe.

Czy Orlen przejmie kolejną spółkę?Czy Orlen przejmie kolejną spółkę?Jan Wróblewski

Najpopularniejsze roczniki samochodów na rynku wtórnym

Według raportu „Internetowy samochód roku 2020” wydanego przez Otomoto.pl, wśród najczęściej wyszukiwanych roczników, tylko cztery mogą pochwalić się ponad 6-procentowym wskaźnikiem wyszukań, są to roczniki 2008, 2015, 2016, 2017. Trudno ocenić, dlaczego w gronie aut starszych, szczególnie modny stał się rok 2008.

Może wynikać to z faktu, że tego roku pojawiło się na rynku kilka nowych generacji popularnych modeli, lub właśnie wtedy przeszły one face-lifting. Innym powodem może być fakt, że osoby z mniejszym budżetem na zakup samochodu, wolą brać pod uwagę właśnie auta 12-letnie? Ciekawy jest jednak fakt, że roczniki z lat 2009-2014 nie cieszą się już taką popularnością, a wynik rocznika 2008 przebijają dopiero auta wyprodukowane między 2015 a 2017 rokiem.

Mamy więc do czynienia z dwiema istotnymi grupami klientów na rynku wtórnym. Jedni celują w auta z końcówki pierwszej dekady wieku, drudzy zaś interesują się autami z połowy poprzedniej dekady.

Problemy z wynagrodzeniem za nadgodzinyProblemy z wynagrodzeniem za nadgodziny Martyna Kowalska

Auto z jakim przebiegiem najłatwiej sprzedać?

Tu niespodzianki nie będzie. „Magiczną” barierą, trudną do przejścia dla wielu potencjalnych nabywców aut jest granica 210.000 km na liczniku. To od takiego przebiegu zauważalny jest ogromny spadek zainteresowania. Co ciekawe, najwięcej osób szuka samochodu z przebiegiem 200.000-209.000 – poziom zainteresowania autami z takim wskazaniem drogomierza jest najwyższy i wynosi prawie 7%. Patrząc szerzej, największe zainteresowanie na rynku wtórnym mają auta z przebiegiem od 140.000 do 209.000 km. Sporo osób (ponad 4% wyszukań) poszukuje aut nowych lub „prawie” nowych z przebiegiem od 0 do 9.999 kilometrów.

Kraj pochodzenia używanego samochodu – skąd najchętniej kupujemy?

W raporcie „Internetowy Samochód Roku 2020” pojawiło się także ciekawe zestawienie wyszukań samochodów ze względu na kraj pochodzenia. Zdecydowana większość użytkowników serwisu Otomoto celuje w auta z „polskiego salonu”. Aż 64,2% szukających preferuje samochody krajowe. Na drugim miejscu, tradycyjnie już uplasowały się Niemcy z ponad 1/5 wyszukań (20,4%). Trzecie miejsce należy do aut zza Atlantyku, a dokładnie z USA (4,1%). Na dalszych pozycjach uplasowały się takie kraje pochodzenia jak Francja (3,1%), Belgia (2,1%) oraz Szwajcaria (1,9%). Pozostałe państwa nie przekroczyły w tym zestawieniu poziomu 1%.

Pełny raport „Internetowy Samochód Roku 2020” można znaleźć tutaj.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!